Hallo
Zal even kort mijn verhaal vertellen. Ruim een half jaar terug stopte ik met de pil om me voor te bereiden op een zwangerschap, gewoon eerst kijken hoe mijn cyclus zal lopen. Helaas na 5 maanden nog geen menstruatie gehad en doorverwezen naar de gyno. Bleek ik PCO te hebben, cystes op de eierstokken en ik krijg dus zelf geen eispring, de kans is nihil vertelde de gyno. Dus hormonen om te kijken of ik daarmee een sprong krijg. Na 4 weken bloed laten prikken en helaas, geen verhogen van mijn progesteron….Geen sprong. De dag erop meteen onveilig gevreeen, condooms zijn toch niet nodig. De week erop moest ik nog eens laten prikken, wat blijkt een hoge waarde de eisprong is na 20 dagen toch geweest. En nu,….Ja hoor mijn zwangerschapstest is positief! We hebben een beetje een dubbel gevoel. We zijn erg blij, maar vertrouw mijn lichaam echt niet.
In de 5de week van mijn zwangerschap werd ik s'nachts wakker met buikpijn en ik zwete vooral enorm. Na 10 min was dit weg en ben ik gaan slapen. Sóchtends veeg ik een beetje bruin bloed en wat vliesjes af, daarna is er niks meer gekomen….
Heb nog pijnlijke borsten en wel wat buikpijn af en toe…..Het voelt zo raar, mag ik nu nog hopen. Zo'n zweet aanval voelt niet goed, of kan dit ook een reactie zijn van je lichaam op de groei?
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?