hallo allemaal,
ik heb even een vraagje over de nacontrole bij gynaecoloog na curretage. Gaan ze dan een echo doen of zo? of ook inwendig kijken?
reacties zijn welkom,
lfs jh
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHoi jh
Mij hebben ze gecurreteerd begin november. Ik was toen ongeveer 12 weken zwanger. 2 weken geleden moest ik terugkomen bij de gyneacoloog. Het duurde maar 5 minuten, geen verder onderzoek bij mij. Ze stelde alleen wat vragen over mijn mensetruatie die ik begin december had. Als je een “normale”menstruatie hebt gehad is dat een teken dat alles weer in orde is. Bij mij was de menstruatie een stuk heftiger dan normaal, maar dit komt vrijwel altijd voor na een curretage. Ook vertelde ze mij dat ze het vruchtje nog hadden bekeken en dat er sprake was geweest van een “normale miskraam”, dat er geen verdere bijzonderheden te zien waren. Hoe vervelend en verdrietig ook allemaal, de kans op een goede zwangerschap na een miskraam is veel groter dan dat het weer mis gaat gelukkig. Wij hebben afgelopen week een zwangerschapstest gedaan en die is positief! Meteen raak na de curretage…Ik vind het moeilijk om al heel blij te zijn, we wachten de eerste echo maar rustig af. die gaat plaatsvinden bij de gyneacoloog, ik denk dat dat erbij hoort na een curretage.
groetjes v35.
Hoi jh,
Ik heb ook een curettage gehad maar dan begin april.
Ik was toen 11 weken en 4 dagen.
6 weken later moest ik terug komen voor de na controle bij de gyneacoloog. Net als bij v35 duurde het 5 minuten.
Er is geen inwendig onderzoek gedaan.
Er werd alleen gezegt dat het ook bij mij om een “normale miskraam” ging.
Wel zei de gyneacoloog dat, als ik me daar prettig bij voel, ik bij een eventuele volgende zwangerschap de eerste 3 maanden onder controle mag komen bij hem.
Als het dan nog steeds goed is kan je daarna terug naar de verloskundige.
Ik weet niet of je inmiddels al de na controle hebt gehad maar anders wens ik je daar toch succes bij.
Ondeanks dat het gesprek niet veel voor stelt vond ik het toch gek om naar de gyneacoloog te gaan terwijl ik niet zwanger meer was.
Groetjes KEB
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?