Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dreigende miskraam

• nadien

hoi

ik ben eigenlijk 8 weken zwanger maar vandaag ben ik naar de gynocoloog geweest nadat de arts mij had doorgestuurd i.v.m bijkpijk hebben ze een echo gemaakt en bleek maar 5 weken zwanger te zijn maar ze weten niet of het left of niet het hartje klopt niet volgende week moet ik teruggaan voor weer een echo om te kijken of het hartje dan wel klopt ik ben bang voor een miskraam volgens de arts moet ik daar op rekenen maar heb helemaal geen bloedverlis gehad alleen buikpijn heeft iemand dit ook al meegemaakt dan wil ik wel weten hoe het is afgelopen ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen

• jh

hallo nadien,

bij mij was het vruchtje ook niet de negen weken wat het had moeten zijn. op dat moment voelde ik me nog gewoon zwanger (vandaar ook dat het zon domper was) en het bloeden begon ca een week later pas…

ik zeg dit niet om je te ontmoedigen hoor… ik hoop juist voor je dat dit bij jou juist niet het geval was en de zwangerschap doorzet. het is zo rot allemaal…

sterkte!

laat je volgende week nog even wat van je horen?

• crooltje

Nadien wat ontzettend naar zo net in het nieuwe jaar.

Ik was 7 weken zwanger en had al wel een kloppend hartje gezien. Diezelfde nacht verloor ik bloed, maar ik had weer geen buikpijn.

Ik zag toen bij de gyn dat het hartje gestopt was.

2 weken geleden (1 week na het slechte nieuws) heb ik een spoedcurretage gehad.

Ik hoop voor je dat je gewoon minder lang zwanger bent dan dat jezelf dacht en dat de buikpijn groeipijn is.

Deze week zal een lange week worden vool hoop en ook verdriet.

Alle steekjes en borrels zul je nu opmerken.

Neem rust en ik zal een kaarsje branden.

Laat je weten hoe het aankomende week gegaan is?

Liefs en sterkte crooltje

• kee

Wat vervelend, helemaal net in het nieuwe jaar.

wij hadden ook bij de eerste echo een verrassing. In plaats van 8 weken was ik nog maar 5 weken en 4 dagen zwanger. We zagen wel een heel kleinn kloppend hartje. Een maand later bij de volgende echo was er geen leven meer te bekennen. Het vruchtje was tot 8 weken gegroeid. Ze zeiden dat het waarschijnlijk vanaf het begin al niet goed was, vandaar dat het aantal weken bij de eerste echo al niet klopte. Wij konden het al niet begrijpen dat het aantal weken niet klopte.

Dit is voor jou ook niet echt een opbeurend verhaal en ik hoop van harte dat het bij jou wel goed gaat. Heel veel sterkte!

• No

Hoi,

Ik was in september in de veronderstelling dat ik 9 weken zwanger was en ging samen met mijn man op weg naar de eerste echo. Helemaal in de wolken natuurlijk, want we gingen het voor het eerst zien! …… Niet dus, bij de (inwendige) echo werd ons verteld dat het vruchtje met 6 weken al gestopt was met groeien. Wat een dreun.

Omdat ik me al die weken nog waanzinnig zwanger voelde (door die hormonen die gewoon doorgaan zolang het in je lijf zit), voelde ik me zo “belazerd”!

Ik heb niks gemerkt, voelde me fantastisch en zwanger….de volgende keer weet ik wel beter. Ik zal pas rustig zijn als de 12 weken voorbij zijn en de echo duidelijk aangeeft dat alles goed is. Helaas duurt die volgende keer wel even…Zijn druk bezig maar ben nog steeds niet zwanger. Hopelijk wordt 2009 een mooi jaar voor alle dames die een miskraam hebben gehad, want oh wat is dit moeilijk….

Groetjes en toi toi voor iedereen!!

• kee

Hoi Nadien,

Het is nu ruim een week geleden dat je je berichtje schreef. heb je de echo al gehad en wat was de uitslag?

gr Kee

• Angelique

Hallo allemaal,

Ook ik heb meegemaakt dat de arts twijfelde aan de zwangerschapsduur. Volgens hem kon ik geen 9 weken zwanger zijn, want dan had het vruchtzakje zichtbaar moeten zijn. Dat was heel lastig, want het gevoel heeft me niet in de steek gelaten.

De arts die ik de volgende dag had (oude professor) zei direct tussen de 8 en 9 weken zwanger (grootte van de baarmoeder). Dat was wel een geruststelling. Hij zei ook dat het vruchtje waarschijnlijk inmiddels was afgedreven. Hij gaf wel een mogelijke reden namelijk een onvoldoende innestelling.

Dat is toch een steuntje in de rug. Een oude, wijze man die duidelijk uitlegt wat er volgens hem aan de hand is.

Angelique