Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

1e menstruatie na de miskraam

• Anne

Hallo lotgenoten,

Ja, net als jullie heb ik ook een miskraam gehad. In de herfstvakantie. Het was een mini-bevalling en volgens ons compleet.

Ik was toen 13 weken en wist al ruim 2 weken dat het niet meer leefde. Ik heb er voor gekozen om het uit te dragen. Emotioneel echt heel zwaar maar toch raad ik het aan. Je kunt fijn samen zijn als alles gebeurd. Het op je gemak bekijken en we hebben het daarna in het bos begraven. Zo geef je het alvast letterlijk een plekje.

De verloskundige zei dat ik na 4 tot 6 weken mijn 1e menstruatie kon verwachten die meestal heftiger is dan gewoon. 2 weken nadat het bloeden van de miskraam was gestopt kreeg ik kijn 1e menstruatie. Alleen die stopte niet. Na 4 weken ging ik toch maar bellen. Ik moest direct komen. Met de inwendige echo konden ze niet iets vinden wat misschien nog was achtergebleven. Wel zaten er follikels (veel tegelijk rijpende eitjes) op de eierstokken. Ik werd doorgestuurd naar de gynecoloog. Duurde weer 2,5 week voordat ik daar terecht kon. Deze schreef me voor een mannd de pil voor om mijn cyclus te doorbreken in de hoop dat mijn lichaam het daarna weer normaal zal gaan doen. De 2e dag stopte het bloeden (eindelijk). Morgen heb ik mijn laatste pil. Maar vorige week ben ik die 1 keer vergeten en gelijk had ik de volgende ochtend bloedverlies. Volgens mij reageert mijn lichaam dus ook niet goed op de pil. Eind januari moet ik terug naar de gyn. En ik ben bang dat hij de pil voor een langere tijd gaat voorschrijven. En daar heb ik helemaal geen zin in want in zou graag weer snel zwanger willen worden. Hhhhhh……..kennen jullie dat moedeloze gevoel dat je miskraam zo'n lange nasleep krijgt? Om over de emotionele kant nog maar te zwijgen.

Wie van jullie heeft ook deze ervaring dat je menstruatie niet maar stopt?

Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes Anne

• kee

Hoi Anne,

Iedereen heeft andere ervaringen maar dan ben ik toch blij dat ik een curretage heb laten doen. Ik wilde ook eerst wachten maar na een week had ik er genoeg van. Ik kon voor mijn gevoel niet verder omdat ik lichamelijk ook nog niet verder kon. Ik heb me 8 dagen na het slechte bericht laten curreteren. Ik heb geen buikpijn gehad, heb 10 dagen iets nagebloed en daarna was alles weer in orde.

Ik wilde het eerst ook afwachten, ik wilde het de natuur zelf laten doen en wilde liever geen medische ingreep. Achteraf ben ik er blij mee. Mijn lichaam was schoon daarna en reageerde er goed op. Ik denk dat een nadeel van het zelf laten komen toch kan zijn dat er bijvoorbeeld iets blijft zitten met alle gevolgen die daarbij horen.

Iedereen moet de keuze maken die bij haar past maar er kleven (denk ik) bij beide keuze voor- en nadelen aan.

Verschrikkelijk voor je dat je lichaam zo van slag is. Nu kan je niet verder en dat lijkt me heel erg. Ik hoop dat het snel beter gaat. Sterkte met alles!

gr Kee