Hallo Carmen,
Ik kan je alleen de informatie geven die ik heb. Dit komt omdat ik mijn miskraam in het ziekenhuis van Oostenrijk heb gekregen. Heel vervelend dat het in het buitenland gebeurt, maar goed.
Mijn miskraam is op 27 december op gang gekomen. Ze twijfelde aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waardoor ik werd opgenomen en mijn HCG waarde werd gevolgd.
Op 28 december was deze waarde 889
Op 30 december 444 (Daarmee was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gelukkig uitgesloten en kon de afdrijving verder natuurlijk plaatsvinden)
Op 5 januari was de waarde 28
Op 15 januari was de waarde 4.
Je ziet de waardes dalen heel geleidelijk. Ik moet nu nog een keer bloedprikken omdat de HCG waarde onder de 2 moet zijn.
Nu had ik een zwangerschap van 9 weken. Hoe langer deze periode is, hoe hoger de waarde kan zijn en hoe langer het duurt voordat deze waardes onder 2 zijn. Dan is het met een urinetest niet meer meetbaar.
Trouwens je kunt ook na een miskraam direct weer zwanger worden. Je kunt het niet weten. Een bloedtest geeft de werkelijke HCG waarde aan.
Ik zou zoals eerder gezegd is vragen om een echo. Daarop kunnen ze ook zien of je baarmoeder mooi schoon is. dat is ook belangrijk voor een nieuwe zwangerschap.
Succes
Angelique