Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ik snap het niet

• Carmen

Hoi,

Weet iemand hoe lang het HcG hormoon in je lichaam blijft zitten? Ik heb (vermoedelijk) een miskraam gehad. Begon met bloeden op de 24e december en gestopt op 3 januari (was toen net echt een maand zwanger). Zwangerschapstesten geven nog wél aan dat ik zwanger ben.

Weet iemand dit? Moet ik nou blij zijn of niet????

Liefs, C.

• kee

Hoi Carmen,

Als je zo'n lange bloeding gehad hebt lijkt het mijn inziens op een miskraam. Maar dit hangt ook af van hoe hevig de bloeding was. Het kan zijn dat na een miskraam de zwangerschapstesten nog positief zijn. Hoe lang dat duurt weet ik niet precies, volgens mij nog een week of 2 á 3. Misschien dat iemand anders dat beter weet. Ik heb daarna namelijk niet meer getest. Als je echt twijfelt dan kan de Huisarts misschien duidelijkheid geven. Misschien doen ze wel een echo om het te bekijken.

gr Kee

• Anne

Hoi,

Om zekerheid te krijgen zou ik een echo laten maken. Je hoort best wel eens van bloedingen tijdens de zwangerschap die geen miskraam zijn. Heb je grotere stolsels verloren?

Veel succes joh! Ik duim voor je.

Groetjes Anne

• Truus

Hoi Carmen,

Niet rond blijven lopen met deze vraag. Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal zenuwachtig van wordt. Gewoon even naar laten kijken dan heb je zekerheid. Wat we hier ook schrijven, het kan jou twijfel niet wegnemen. Veel sterkte en succes!!

• Cindy mv Isis en Jasmijn

ik heb bij mijn 2e zwangerschap 2 weken lang bloedingen met stolsels gehad. Bij de eerste echo was er niets te zien en hielden ze het inderdaad op een miskraam. Een week later moesten we terug om te kijken of alles schoon was en toen bleek er wel iets te zitten. Het was te klein, dus een week later weer terug en toen klopte er een hartje! Dus vraag om een echo. Bij mij is het waarschijnlijk een 2-ling geweest en nu is ze alweer 4 maanden oud.

• Angelique

Hallo Carmen,

Ik kan je alleen de informatie geven die ik heb. Dit komt omdat ik mijn miskraam in het ziekenhuis van Oostenrijk heb gekregen. Heel vervelend dat het in het buitenland gebeurt, maar goed.

Mijn miskraam is op 27 december op gang gekomen. Ze twijfelde aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waardoor ik werd opgenomen en mijn HCG waarde werd gevolgd.

Op 28 december was deze waarde 889

Op 30 december 444 (Daarmee was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gelukkig uitgesloten en kon de afdrijving verder natuurlijk plaatsvinden)

Op 5 januari was de waarde 28

Op 15 januari was de waarde 4.

Je ziet de waardes dalen heel geleidelijk. Ik moet nu nog een keer bloedprikken omdat de HCG waarde onder de 2 moet zijn.

Nu had ik een zwangerschap van 9 weken. Hoe langer deze periode is, hoe hoger de waarde kan zijn en hoe langer het duurt voordat deze waardes onder 2 zijn. Dan is het met een urinetest niet meer meetbaar.

Trouwens je kunt ook na een miskraam direct weer zwanger worden. Je kunt het niet weten. Een bloedtest geeft de werkelijke HCG waarde aan.

Ik zou zoals eerder gezegd is vragen om een echo. Daarop kunnen ze ook zien of je baarmoeder mooi schoon is. dat is ook belangrijk voor een nieuwe zwangerschap.

Succes

Angelique