Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Cyclus na curretage anders dan na miskraam die vanzelf op gang komt??

• patty4life

Hallo,

Ik heb in augustus 2008 een miskraam gehad bij 6 weken. Deze kwam vanzelf op gang en daarna werd ik de 1e keer weer ongesteld na 34 dagen.

We kwamen er toen in november 2008 weer achter dat we zwanger waren. Helaas bleek bij de 1e echo met 8 weken dat het vruchtje weer gestopt was met groeien bij 5,5 week. Deze keer heb ik een curretage gehad, aangezien de miskraam incompleet was door gebruik van de pillen die ik van de gyn meekreeg.

Ik heb op 24 december een curretage gehad. Na 1.5 week was mijn HCG al weer uit mijn bloed. Ik zit nu op dag 30 van mijn cyclus en vraag me eigenlijk af of ik een dezer dagen weer ongesteld zal worden??

Heeft iemand dit meegemaakt en was de cyclus na curretage echt meer ontregeld? Ik heb verder geen zwangerschapsverschijnselen dus ga er vanuit dat dit het niet is….en ik hoef pas 11-2 weer voor controle bij gyn dus dat duurt nog even.

• kee

Hoi,

Ik ben 12 november gecurreteerd. De eerste menstruatie kwam bij mij na 43 dagen. Normaal had ik een wisselende cyclus, soms 28 dagen en soms 39 dagen. Ik had me ingesteld dat het 6 a 8 weken kon duren. Ik vond het dus erg meevallen. Ik zit tegen mijn tweede menstruatie aan, dat weet ik door middel van temperaturen. Ik heb nu een cyclus van 32 dagen. Ik ben er zelf blij mee, dat is voor mij kort. Ik heb het idee dat het dus allemaal snel weer normaal is.

gr Kee

• patty4life

Hallo Kee,

Bedankt voor jouw reactie.

Dat is idd erg snel dat jouw cyclus zich weer hersteld.

Ik ben na de 1e mk met 34 dagen ongesteld geworden en de keren daarna met 30-31 dagen. Mijn cyclus is van zichzelf aardig lang.

Ik weet dat het lang kan duren na curretage, maar ben vooral zo angstig dat er misschien wat mis is, Had ik na de 1e mk ook wel hoor!

gr,

Angel

• kee

Ik temperatuur sinds de miskraam. Dat geeft mij veel duidelijkheid en rust. Ik weet het als ik mijn eisprong heb gehad (ivm zwanger willen worden lekker dat ik weer rustig aan kan doen) en dat ik zo'n 12 dagen later ongesteld zal worden. Dan hoef je dus ook niet twijfels te hebben over wanneer de menstruatie komt. ! het is de bedoeling dat je 's ochtends vóór het opstaan temperatuurd (rectaal). Dit is in 20 seconden gedaan. Ik noteer dat in een schema. het is niet altijd gelijk maar het is duidelijk als je de eisprong hebt gehad, dan is hij echt 0.3 graden hoger of meer.

Ik vind het een supermethode.

Ik kan op zijn vroegst zaterdag een zwangerschapstest doen. Ik hoop dus dat morgen mijn temp en overmorgen ook hoog is. Wanneer hij wel gaat dalen weet ik dat ik niet zwanger ben en dus ongesteld ga worden. Weer een spannende tijd voor mij. het zou fantastisch zijn om twee maanden ná mijn miskraam weer zwanger te zijn. De vorige keer moest ik 9 maanden wachten tot ik zwanger was. Het zou een leuk idee zijn dat ik dan toch nog in 2008 zwanger zou zijn geworden.

Maar ja, of het zo is….. heb weinig kwaaltjes. De vorige keer was ik echt heel moe ‘s middags en toen kwam ik er achter dat ik zwanger was. Nu ben ik iets moe maar niet heel erg. Verder heb ik lichte steekjes (spierpijngevoel) in mijn buik. Mijn borsten zijn nog niet echt gevoelig of groter of voller. Zou wel een domper zijn als het wéér niet gelukt zou zijn. Ik had zo’n goede hoop. Gevreeen rond de eisprong. 6 dagen later in ene wat misselijk, innesteling???

Nog twee nachtjes en dan mag ik van mezelf een test doen….

gr Kee

• Anne

Hoi Patty,

Wat ontzettend akelig dat je zoveel negatieve ervaringen achter elkaar hebt gehad. Slopend lijkt mij!

Hierdoor heeft je lichaam zich een aantal keren op een zwangerschap ingesteld en vervolgens weer niet. Steeds moet je lichaam weer omschakelen. Het lijkt mij daarom helmaal niet raar dat je hormonen `van slag` zijn en er niet direct een cyclus in gang wordt gezet.

Na mijn miskraam zei de verloskundige dat het 4-6 weken duurt voordat je je eerste menstruatie weer mag verwachten. Bij mij ging het helemaal anders: Na 2 weken kreeg ik een menstruatie, alleen die stopte niet meer. Na 7 weken moest ik van de gyn aan de pil. Die heb ik nu geslikt. De menstruatie van de pil is gelukkig wel gestopt en nu moet ik hopen dat mijn lichaam mijn cyclus weer zelf gaat oppakken. Als je even rekent dat ik in oktober mijn miskraam heb gehad ben ik dus dik 3 maanden verder. En nu moet ik nog maar hopen dat het normaal wordt. Dinsdag moet ikzelf voor controle naar de gyn dus dan hoor ik meer.

Wat ik jou eigenlijk wil zeggen is dat het echt niet vreemd is dat je hormonen niet volgens regel werken. Probeer relaxed te zijn en je niet te erg te focussen. De methode van Kee kan natuurlijk maar moet bij je passen. Voor mij zou het niets zijn: veel te veel met je lichaam bezig en doordat je graag zwanger wilt worden ga je jezelf en partner “verplichten” om dan te vrijen. Voor sommigen werkt het maar voor mij zou het allemaal te geforceerd zijn.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en anders laat je het maar weten.

Sterkte meid!

GRoetjes Anne

• patty4life

Hallo Anne,

Dank je voor je reactie. Wat vervelend dat het dan zo'n nasleep heeft he??

Ik ben ook niet van temperaturen hoor!! Zwangerschap van dochter heeft 2,5 jr geduurd en vele ziekenhuisbezoeken gekost. Dit haalde spontaniteit echt wel uit je sexleven en ik ben blij dat dit weer terug is.

We hadden nu na de miskraam zoiets van we doen het wanneer we zin hebben en gaan niet meer bezig met cyclus….

Alleen heb ik sinds vandaag gespannen borsten en megaverstopping dit was de vorige 2 keer ook de 1e aanwijzing dat ik weer zwanger was. Ik wacht tot volgende week woensdag en dan test ik weer.

Ik was ook liever aan de pil gegaan hoor maar die optie hebben ze mij niet aangeboden helaas…

Heb je al wel een kindje??

• Anne

Hoi,

Ja, gelukkig hebben wij al een dochter en een zoon. Wat dat betreft erg rijk voor ons gevoel! We waren ook totaal niet bezig met een 3e maar we waren erg versteld van dat je het zo snel al in gedachten een plekje in je gezinnetje hebt gegeven. Met 11 weken ontdekten ze dat het niet meer leefde terwijl we met 6 weken het hartje hebben zien kloppen. Met 13 weken is het toen “geboren”.

Je wilt graag verder als je een miskraam hebt gehad maar doordat je cyclus nog niet goed werkt, heb je voor je idee de miskraam nog steeds niet goed afgesloten. Het liefst heb je alles maar gewoon maar ja……..niet alles heb je in de hand blijkt maar weer.

In jouw geval lijkt het me ook maar niets om je teveel te richten snel weer zwanger te zijn. Als het ten koste gaat van het genieten van elkaar is het veel te opgelegd. Al het spontane gaat er af.

Ik ben ook niet snel zwanger omdat ik altijd een onregelmatige cyclus heb. Soms zit er 6 weken tussen dan weer 8 dan nog langer. Je hebt gewoon minder eisprongen dus de kans op een zwangerschap wordt ook kleiner. Gewoon maar nemen dat dat zo gaat en ik merk zelf vaak dat het erg helpt om te blijven kijken naar wat je al hebt. Ook al had je dingen anders gewild. Maar als je daar naar blijft kijken of krampachtig de dingen probeert te veranderen wordt het een obsessie.

Hormonen….hhhhhhh…..het blijven rare dingen :-)

kHoop voor je dat het de verschijnselen zijn van een zwangerschap die tot een goed einde komt!!!Een positieve ervaring doet het verdriet goed slijten (denk ik).

Groetjes Anne

• patty4life

Hallo Anne,

Gelukkig heb je inderdaad een zoon en dochter, maar ja een kinderwens blijft een kinderwens!!

Ik ben toch wel erg gespannen nu merk ik hoor. Aangezien na de mk mijn cyclus op zich met 34 dagen aardig weer in de buurt kwam van het normale denk ik dat het nu ook zo zal gaan!

Het is idd beter niet te kijken naar wat je nog wilt maar wat je al hebt. Manlief zegt wel eens tegen mij ruim 3 jaar geleden zagen we het somber in dat we ooit nog een kindje zouden krijgen en moet je nu eens zien.

Bedankt voor al je lieve woorden en begrip…het is soms fijn om eens tegen een onbekend persoon aan te schrijven en dat je het gevoel hebt dat iemand je begrijpt en hetzelfde meemaakt…