Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mijn verhaal

• danielle

Nu 2 weken later begint het pas echt tot me door te dringen. Ik ben niet meer zwanger. Ik zal geen kindje krijgen met de man waar ik zoveel van hou.

Het heeft niet zo mogen zijn, ons kindje zal niet worden geboren.

Dit is mijn verhaal.

In oktober vorig jaar ging ik naar het ziekenhuis omdat ik was flauwgevallen. Omdat ik pijn in mijn schouder had werd ik meer onderzocht. Ik bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben. Dmv injecties is deze zwangerschap beeindigd. Dit was een hele schok. Zeker omdat ik een spiraal heb. Maar ik heb begrepen dat het dan vaker voorkomt.

In December had ik hevige buikpijnen en had het idee dat ik zwanger was. Pijnlijke borsten, misselijkheid, moe. Ik had alle symptomen en heb een test gedaan. Daaruit bleek idd dat ik zwanger was. Hoe was het in hemelsnaam mogelijk. Ik heb een spiraal en daar komt nog bij dat ik injecties heb gehad. Dit was toch onmogelijk en gevaalrijk voor de baby?!

De volgende dag kon ik in het ziekenhuis terecht en toen zag ik het zelf. Ik was echt zwanger! in mijn baarmoeder zat een vruchtje. Op dat moment was ik al 8 weken. Een ongeloof overheerste, maar ergens was ik ook heel blij. Ook heel bang. Is het wel gezond? zeker met die injecties die in mijn lichaam zitten. Er is verteld dat het wordt afgeraden de eerste paar maanden zwanger te worden na injecties omdat het schadelijk kan zijn voor het kind.

3 januari was ik op weg naar een vriendin toen ik ongelooflijk pijn in mijn buik kreeg. Ben bij de pomp naar de toilet gegaan en er kwam en bloedprop uit. Meteen dacht ik dat dit een miskraam was. Ik was helemaal overstuur. Mijn kindje lag gewoon in de toilet bij een pompstation. Ik ben naar mijn vriend gegaan. Die nacht had ik weer hevige pijnen. Het leken wel weeen. Volgens mijn vriend was het ook wel logisch. Rond 5 uur 's nacht ben ik in slaap gevallen.

De volgende morgen. Voelde ik me zo slap. Ik kon niet opstaan, viel steeds weer in slaap en was zelfs te moe om te plassen. Mijn vriend was die dag jarig en had afspraken en ging weg. Hij is nog even teruggekomen en ik was nog steeds moe, slap en zat te ijlen. Mijn vriend ging weer weg en ik heb een vriendin gebeld of ze me wilde ophalen, want ik was niet in staat te rijden.

In de auto bleef ik ijlen en werd steeds witter. Mijn vriendin bracht me naar het ziekenhuis.

Ik werd wakker en zag dat ik aan een bloedtransfusie lag.

De bloedprop bleek niet mijn kindje te zijn. Het was wel het begin geweest van een interne bloeding. Ik heb in totaal 2.8 liter bloed verloren. Als ik was blijven liggen of was gaan plassen dan had ik het waarschijnlijk niet overleefd.

Mijn kindje is eruit gehaald. Ze was al een paar dagen dood. Waarschijnlijk idd door die injecties.

Met 80% zekerheid konden ze melden dat het waarschijnlijk een meisje was. Ik heb haar nog even vast kunnen houden.

Mijn vriend wist nergens van en was zijn verjaardag aan het vieren. Nog nooit heb ik me zo eenzaam gevoeld als op dat moment. Hij had hier ook moeten zijn! Het was ook zijn kind. Hij had me moeten steunen.

Nu 2 weken later begint het tot me door te dringen wat er nu echt is gebeurd. Met mijn vriend is het zo goed als voorbij. Ik voel me zo leeg nu. Ik weet ook even niet hoe nu verder.

Nu ik mijn verhaal heb opgeschreven voel ik me opgelucht.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar moest het echt even vertellen

• kee

Jeetje … ben er stil van. Ik heb je verhaal gelijk aan mijn vriend voorgelezen. Ik zei tegen hem:'leuk hé, zwanger worden. Wij vrouwen moeten toch wel veel doorstaan!' Wat een verhaal zeg. Ik snap dat het echt verschrikkelijk is geweest dat hij niet bij je was. Mijn vriend heeft mij gelukkig erg bijgestaan tijdens mijn miskraam. Hierdoor konden wij dit goed samen verwerken en verder gaan. Ik denk dat het anders heel moeilijk wordt. Hoe kan iemand en vooral een man begrijpen wat er gebeurd is en hoe het voelt als hij er niet bij is geweest? Het verdriet, de pijn, de emoties en alle handelingen aan jouw lichaam? Overgeleverd aan de artsen.. Ik ben dan ook benieuwd hoe hij reageerde toen hij het hoorde.

Ik kan nog goed herinneren hoe ik me twee weken later voelde. Mijn verhaal is anders dan die van jou maar ik viel twee weken later ook in een gat. Ik ben even gestopt met werken om het even een plekje te kunnen geven. het verdriet wordt wat minder maar de pijn is er nog steeds. Nu 2,5 maand later ben ik er nog steeds dagelijks mee bezig. Gelukkig kan ik me richten op de toekomst en probeer snel weer zwanger te worden. Helaas is dat voor jou anders. Je relatie is over. Wat moeilijk dat je het nu alleen moet doen. Hou het niet voor je, praat er over. Dat is écht heel belangrijk!Zolang als dat het nodig is. Je omgeving gaat snel weer verder met de orde van de dag maar dat zal voor jou lastiger zijn. Accepteer het en stop het niet weg.

Een dikke knuffel (door de pc)

• Anne

Hoi Danielle,

Joh, wat een afschuwelijke situatie! Zo ie zo eerst een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daarna nog eens deze ingrijpende miskraam! Dat op zich al zijn dingen waar je echt tijd voor nodig hebt om te verwerken. Maar dan nog eens dat je in de steek gelaten bent. Wat moet jij je alleen en leeg hebben gevoeld. Die leegte herkennen wij allemaal maar je hebt je vriend of man juist nu zo hard nodig! Meid, ik begrijp dat je nu helemaal in een gat zit. Hoe ga je de draad weer oppakken enzo?

1 ding is zeker: als je vriend je in deze dingen niet steunt dan is hij jouw liefde niet waard! Het allerakeligste nu is dat je alles tegelijk hebt.

Gun jezelf de tijd en lucht je hart!

Dit forum heeft mij en veel anderen ook geholpen door even je verhaal weer te doen. Lekker anoniem en toch met mensen die je begrijpen.

Ga jezelf absoluut niet voorbij lopen!!! Want dan komt het echt een andere keer terug. Je mag verdrietig zijn!

Heel veel sterkte en ik hop dat je het stukje bij beetje een plekje kunt gaan geven!

Groetjes Anne

• crooltje

Lieve Daniëlle

Ik ben stil van je verhaal.

Meis wat ontzettend erg. En ik snap heel goed dat je de relatie die je had anders bekijkt. Waarom heeft hij je toen je lag te ijlen alleen gelaten en geen arts gebeld.

Gelukkig heb je dus een fijne vriendin die je wel heeft gebracht waar je moest wezen.

Maar jij hebt nu in korte tijd wel heel veel te verwerken. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap, miskraam met erg veel bloedverlies en een partner die je in de kou laat staan.

Gun jezelf de tijd om tot rust en tot jezelf te komen.

Denk even aan jezelf en wil je je verhaal kwijt dat kan hier op het forum.

Je kent elkaar niet, maar allemaal weten we wat het is om een miskraam te krijgen en wat voor een verdriet je ervan hebt.

Denk aan jou en aan je engeltje….

Knuffel Crooltje

• sonja

lieve danielle,

wat erg om dit alleen te moeten doorstaan, het is al erg maar altijd fijn als je vriend dan naast je staat….

heb je wel vreinden met wie je het kan delen of familie?

zorg je goed voor jezelf?

liefs son

• danielle

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden. Het helpt me heel erg. Ik zit in een gat, maar kruip er langzaam uit en mede dankzij jullie.

Ik moet zeggen dat je we veel dingen in een ander perspectief gaat zien wanneer je zoiets overkomt. Ik heb het geluk dat ik al 2 geweldige kinderen heb en ik geniet op het moment meer van ze dan ooit.

Ook heb ik alles wat er gebeurt is nu voor mezelf op papier gezet. Kan je een film van maken!!!

Wat betreft mijn “vriend”. Vanavond komt hij langs en heb me vooralsnog nu voorgenomen om echt afscheid van hem te nemen. De eenzaamheid die ik heb gevoeld gaat je niet in de koude kleren zitten. Hij begrijpt het nieten heeft zijn eigen problemen en dat is ook allemaal vervelend voor hem, maar ik moet nu maar eens egoistisch zijn en aan mezelf gaan denken. Hoe moeilijk dat ook is.

Nogmaals iedereen heel erg bedankt voor jullie lieve woorden en steun

liefs,

Danielle

• sonja

egoistisch? denk niet dat je het zo voor jezelf moet zien, voor jezelf kiezen, dat is goed! meissie sterkte ook al is het moeilijk..

kan me voorstellen dat je blij bent met je twee kindjes,.. heerlijk lijkt me dat., hoop ook ooit kindjes in mijn armen te mogen sluiten.