Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Curretage niet grondig gebeurt...

  • Simone

    Hallo ik zou graag de ervaringen horen van mensen die een curretage hebben gehad, waarbij dit niet grondig is gebeurt..

    Ik heb 10 december 2008 een curretage gehad na een miskraam. Ik had hier heel weinig last van, geen nabloedingen e.d. Eind januari kreeg ik ook weer mijn mestruatie terug, zoals ik hem altijd heb.(niet abnormaal bloedverlies) Dit duurde zo"n 4 dagen.

    Op zaterdag 7 februari kreeg ik ineens flinke bloedingen met stolsels. Soms zo heftig dat het langs mijn broek ging!! Het hele weekend wat aangerommeld met verbanden e.d. Maandag belde ik de assistente van de gyneacoloog of dit “normaal”was, ja hoor dit kon allemaal!!! Nou ja die avond en dinsdagmorgen was ik zo aan het bloeden dat ik onderhand van m'n stokkie ging. Huisarts gebeld en ik kon komen. Die stuurde me direct door naar de gyneacoloog, daar bleek na een echo dat er nog weefsel zat in mijn baarmoeder en dat was aan het losraken, wat niet helemaal ging….Ik moest direct opgenomen worden om weer gecurreteerd te worden….Hierna gelukkig geen last meer gehad en hoop dit ook zo te houden.

    Maar goed je gaat ervan uit dat het gewoon goed gedaan wordt de eerste keer…

    Ik moet nu nog een keer op controle komen en dan hoop ik toch wel dat er nu niets meer zit……

  • Anne

    Hoi Bianca,

    Het lijkt een beetje op mijn verhaal:

    Ik was toen 13 weken en wist al ruim 2 weken dat het niet meer leefde. Ik heb er voor gekozen om het uit te dragen.

    De verloskundige zei dat ik na 4 tot 6 weken mijn 1e menstruatie kon verwachten die meestal heftiger is dan gewoon. 2 weken nadat het bloeden van de miskraam was gestopt kreeg ik mijn 1e menstruatie. Alleen die stopte niet. Na 4 weken ging ik toch maar bellen. Ik moest direct komen. Met de inwendige echo konden ze niet iets vinden wat misschien nog was achtergebleven. Ik werd doorgestuurd naar de gynecoloog. Duurde weer 2,5 week voordat ik daar terecht kon. Een beetje vaag allemaal, niet echt schoon maar ook geen hele stukken meer te zien. Deze schreef me voor een maand de pil voor om mijn cyclus te doorbreken in de hoop dat mijn lichaam het daarna weer normaal zal gaan doen. Bij deze menstruatie verkoor ik ook nog een stolsel dus was er echt wat achtergebleven. Bij de controle was mijn baarmoeder echt schoon. En nu heb ik voorhet eerst weer mijn natuurlijke menstruatie.

    Al met al dus 3 maanden verder na mijn miskraam…….Het kan dus echt dat je bloeden stopt maar dat je nog niet leeg bent.

    Misschien heb je er wat aan. Het lijkt een beetje op jouw verhaal. Maat in ieder geval heel veel sterkte!! Het komt echt een keer goed al duurt het misschien wat langer :-)

    Groetjes Anne