Hoi meiden,
Ik wil even wat met jullie delen. Ik had zondag 1 feb een positieve zwangerschapstest in mijn handen en maandag 2 feb had ik licht bloedverlies. De twee dagen hierna was het veel bloedverlies waarvan 1 dag met buikkrampen zoals een menstruatie. Op dag 4 was het bloedverlies al een stuk minder en toen nog zo'n 3 dagen een drupje hier en daar. Ik ga er vanuit dat het een zeer vroege miskraam was. Ik heb 12 dagen na het begin van het bloeden op verzoek van de verloskundige een test gedaan, die was zeer licht positief (ik moest heel goed kijken). Ik had verder geen zwangerschapskwalen dus we gingen er vanuit dat ik nog ietswat hormoon in mijn lijf had. De echo van een week later is afgezegd. Gelukkig heb ik het ‘zwanger worden’ los kunnen laten en geniet weer van andere dingen. Gelukkkig want de laatste maanden na mijn eerste miskraam in november waren vreselijk. Ik ben er nu echt niet mee bezig (alleen ver in mijn achterhoofd).
Wat mij nu opvalt dat mijn lichaam wat vreemde signalen afgeeft. Ten eerste heb ik al sinds vorige week heel veel afscheiding. Als ik geplast heb dan veeg ik regelmatig een hele klodder afscheiding weg. Mijn onderbroek is ook vaak nat. Dit heb ik normaal nooit. Daarnaast heb ik bijna elke dag wat hoofdpijn. Ik heb geen vergrote of gevoelige borsten als ik eraan zit. Maar ik heb wel dagelijks wat steekjes door mijn borst. Mijn buik is iets gespannen. Ik doe een paar keer in de week licht buikspieroefeningen. Daarna hou ik licht buikpijn. Deze buikspieroefeningen doe ik al heel lang en is niks nieuws. En het nieuwste, ik heb enorm zin in seks. Vooral de laatste dagen. En ik droom de laatste dagen ook heel veel. En moet vaak plassen. En als laatst had ik zaterdag en zondag lichte misselijkheidsvlagen.
Er zijn dus kwaaltjes die horen bij een zwangerschap maar ik mis ook wat bekende kwalen zoals moeheid, samentrekkend gevoel van de baarmoeder na het vrijen en opgezwollen borsten. Ik ga er absoluut niet vanuit dat ik toch wél zwanger ben maar het valt me wel op. Ik zit in twijfel om misschien tóch een test te doen voor de zekerheid. Ik kan op internet verder ook weinig vinden aan info.
pffff… lastig allemaal. Maar ik maak me er niet druk om hoor maar door deze kwalen is mijn aandacht in ene toch weer even terug op het zwanger worden. Vooral omdat er nu met de paar dagen nieuwe ‘kwalen’ bij komen.
Zo, dat ben ik weer even kwijt.
dikke kus Kee