Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kwaaltjes na miskraam

  • kee

    Hoi meiden,

    Ik wil even wat met jullie delen. Ik had zondag 1 feb een positieve zwangerschapstest in mijn handen en maandag 2 feb had ik licht bloedverlies. De twee dagen hierna was het veel bloedverlies waarvan 1 dag met buikkrampen zoals een menstruatie. Op dag 4 was het bloedverlies al een stuk minder en toen nog zo'n 3 dagen een drupje hier en daar. Ik ga er vanuit dat het een zeer vroege miskraam was. Ik heb 12 dagen na het begin van het bloeden op verzoek van de verloskundige een test gedaan, die was zeer licht positief (ik moest heel goed kijken). Ik had verder geen zwangerschapskwalen dus we gingen er vanuit dat ik nog ietswat hormoon in mijn lijf had. De echo van een week later is afgezegd. Gelukkig heb ik het ‘zwanger worden’ los kunnen laten en geniet weer van andere dingen. Gelukkkig want de laatste maanden na mijn eerste miskraam in november waren vreselijk. Ik ben er nu echt niet mee bezig (alleen ver in mijn achterhoofd).

    Wat mij nu opvalt dat mijn lichaam wat vreemde signalen afgeeft. Ten eerste heb ik al sinds vorige week heel veel afscheiding. Als ik geplast heb dan veeg ik regelmatig een hele klodder afscheiding weg. Mijn onderbroek is ook vaak nat. Dit heb ik normaal nooit. Daarnaast heb ik bijna elke dag wat hoofdpijn. Ik heb geen vergrote of gevoelige borsten als ik eraan zit. Maar ik heb wel dagelijks wat steekjes door mijn borst. Mijn buik is iets gespannen. Ik doe een paar keer in de week licht buikspieroefeningen. Daarna hou ik licht buikpijn. Deze buikspieroefeningen doe ik al heel lang en is niks nieuws. En het nieuwste, ik heb enorm zin in seks. Vooral de laatste dagen. En ik droom de laatste dagen ook heel veel. En moet vaak plassen. En als laatst had ik zaterdag en zondag lichte misselijkheidsvlagen.

    Er zijn dus kwaaltjes die horen bij een zwangerschap maar ik mis ook wat bekende kwalen zoals moeheid, samentrekkend gevoel van de baarmoeder na het vrijen en opgezwollen borsten. Ik ga er absoluut niet vanuit dat ik toch wél zwanger ben maar het valt me wel op. Ik zit in twijfel om misschien tóch een test te doen voor de zekerheid. Ik kan op internet verder ook weinig vinden aan info.

    pffff… lastig allemaal. Maar ik maak me er niet druk om hoor maar door deze kwalen is mijn aandacht in ene toch weer even terug op het zwanger worden. Vooral omdat er nu met de paar dagen nieuwe ‘kwalen’ bij komen.

    Zo, dat ben ik weer even kwijt.

    dikke kus Kee

  • hoop

    beste Kee,

    ik vind het heel goed van je dat je er niet te veel mee bezig bent maar ik zou toch voor de zekerheid even een test doen. zwangerschapsverschijnselen zijn bij iedereen anders en bloedverlies en krampen komen bij flink wat vrouwen voor heb ik gehoord. ik wil je geen valse hoop geven maar een test kost niet veel en dan hoef je er ook niet meer aan te denken. als je twijfelt kan ik me voorstellen dat je er steeds meer aan gaat denken als je dingen blijft voelen. veel succes

    groetjes demise

  • sonja

    hey kee,

    ik zou anders toch even een echo laten maken, dat zou je toch ook al doen? die testen zijn best verwarrend steeds voor je, weer een licht streepje, dan begin je weer te twijfelen,

    maar wat raar joh van al die verschijnselen, ik zou even bellen als ik jou was…..

    kan je trouwens goed over praten met je vriend?

    denk vaak aan je, hoop dat het snel weer raak is en dan ook raak blijft meissie,

    tis je echt gegund

    lfs

  • kee

    Hoi Sonja (en de rest),

    Die echo is in onderling overleg met de verloskundige afgezegd, ik had helemaal geen kwalen die op een zwangerschap konden duiden. Die kwaaltjes kwamen pas wat later. Ik vertelde al dat ik het gelukkig los kan laten. Ik voel me zoveel beter nu. Ik ben er niet de hele tijd mee bezig. We zorgen dat er maximaal drie dagen tussen het vrijen zit omdat ik nu weer zo rond mijn eisprong kan zitten. Verder geniet ik ervan . Ik drink lekker een wijntje (ééntje) als ik uit eten ben of als ik gezellig met mijn mannetje thuis ben, heb van de week zelfs voor de gezelligheid een sigaretje gerookt. Ik leef heel gezond hoor dus overdrijf het absoluut niet. Maar het feit dat ik weer geniet van andere dingen is heel goed. Mijn sociale leven heeft echt weer een oppeppper gehad.

    Ondanks dat ik wat kleine kwaaltjes heb kan ik niet geloven dat ik zwanger zou kunnen zijn. Ik wil daarom ook geen valse hoop wekken bij me zelf dus die zwangerschapstest koop ik voorlopig nog niet. Ik geloof dat ik over een week of twee weer ongesteld moet worden en zie dan wel weer wat er gebeurd. Tuurlijk hoop ik dan op een positief resultaat en ik weet zeker naar mate de komende twee weken vorderen mijn aandacht er meer en meer naar toe gaat maar nu even niet.

    (en als ik wel op een echo, mocht ik nu zwanger raken, te zien krijg dat ik 12 weken ipv 8 weken ben dan ben ik alleen maar de gelukkigste vrouw op aarde…)

    dikke kus Kee

  • sonja

    hai kee,

    nou dat klinkt positief, misschien doordat je het wat loslaat dat het juist makkelijker gaat. En dat zou inderdaad een verrassing zijn, maar ik had het ook hoor ,niet teveel mee bezig uit zelfbescherming.

    fijn dat je weer wat kan genieten van het “feest” dat leven heet!! blijf voor je duimen hoor, het zal ook voor juo een keertje raak zijn en raak blijven….

    lfs son

  • crooltje

    Hoi Kee

    Hoe is het nu met de kwaaltjes?

    Fijn dat je het hebt kunnen loslaten. Ik blijf hier iedere maand nog hopen op een wonder.

    Denk nog veel aan december. Zou nu rond de 20 weken zijn.

    Mijn cyclus is helemaal van de waps, dus die kan ik ook al niet meer vertrouwen.

    30-23-21 en voor de miskraam 26.

    Ik hoop op snel een positief bericht van jou en sonja!

    Knuf Crooltje

  • kee

    Hoi Crooltje,

    Die kwaaltjes zette niet echt door. Ondertussen ben ik alweer een keer ongesteld geweest en zit nu bijna voor op mijn eisprong. Wederom hebben we weer hoop op deze cyclus. gelukkig houden we deze hoop…

    Jammer dat je cyclus zo'n rommeltje is. Maar daarentegen, ik heb cyclussen van 34-39 dagen. Dat is lang hoor! Ik zou het niet erg vinden als het wat minder lang was, dan heb je toch vaker kans op zwanger worden. Maar zo zie je dat iedereen zijn eigen verhaal heeft. Dat loslaten was maar van korte duur. omdat een vriendin van mij zwanger werd (na één keer ongesteld te zijn geweest) brak ik. Ik was er helemaal klaar mee, machteloos, verdrietig en diep en diep ongelukkig. Ik heb de verloskundige gebeld en een verwijsbrief gekregen voor de gynaecoloog. Na twee miskramen mag je voor onderzoek en nu zijn wij daar wel aan toe. Ik wil het niet meer afwachten. 16 maanden vind ik nu lang zat, mijn kinderwens ik zo groot dat ik het niet meer weg kan wuiven.

    Ik zou nu 7 maanden zijn als ik niet die eerste miskraam gehad zou hebben… raar idee. Maar mijn tijd komt wel, ik heb er wel vertrouwen in (dat dan weer wel).

    Ik wens je heel veel succes!Blijven proberen dat is alles wat je kan doen. Ik heb helaas ook geen goude tip, anders wist ik het wel. Ik ga eerst genieten van een lekkere vakantie in de zon en ga daarna naar de gynaecoloog. En tuurlijk hoop ik dat ik zwanger terug kom, maar dat zien we wel.

    Het laatste bericht van sonja was positief, zwanger en een goede echo. Ze leest wel mee hoor maar omdat ze nu zwanger is wil ze niet meer steeds berichtjes schrijven. Dat is misschien voor anderen niet zo fijn.

    veel liefs kee