Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

foliumzuur slecht?

  • demise

    Heeft iemand wel eens gehoord dat foliumzuur voor sommige vrouwen slecht kan zijn? ik heb van 1 persoon gehoord dat ze dat gelezen heeft maar kan het echt nergens terug vinden. zwangerschapzou dan uitblijven of in miskramen eindigen. missch als je er niet tegen kan of er te veel van hebt?

    liefs

  • vlinder

    hoi,

    Teveel foliumzuur kan helemaal geen kwaad. Het is alleen maar goed voor de celdeling. Ik heb er dan ook nog nooit van gehoord dat het kwaad kan.

    Groetjes vlinder

  • joan

    hoi,

    net even snel ge-google-ed op ‘te veel foliumzuur’. Er staan wel wat ‘gevaren’ maar niet direct voor of tegen zwangeren (die mogen toch al meer hebben). Het kan een vitamine B12-tekort maskeren voor zover ik het verder gelezen heb. Wikipedia heeft een uitgebreide beschrijving.

    Even voor de duidelijkheid en om je een beetje gerust te stellen; als je op zóek gaat naar bijwerkingen zul je zelfs over water te horen krijgen dat té veel (of weinig) niet goed is. De beschrijvingen gaan ook over 10-20 x de aanbevolen hoeveelheid en dat is wel heel veel om binnen te krijgen.

    Ik snap dat je er ongerust over kunt worden maar da's nergens voor nodig.

    succes met alles!

    groetjes, joan

  • Irene mv 1

    Als je je aan de dosering houdt van 1 tablet per dag, is het juist hartstikke goed voor je en voor de eventuele volgende zwangerschap. Er zal geen enkele arts opstaan die durft te beweren dat dat niet goed voor je zou zijn.

    Trek je niet te veel aan van wat andere mensen horen of lezen, want dan kan je niks meer eten of drinken of genieten van een zwangerschap.

    Laat je niet teveel leiden door verhalen waarin het misgaat. Gelukkig zijn gevallen waarin het wel goed gaat nog altijd een grote meerderheid maar op internet kom je alleen de minder goede verhalen tegen!!

    Houd je aan de richtlijnen zoals alcohol, rauw vlees enz en gebruik foliumzuur. Dat is het allerbeste voor een gezonde zwangerschap.