Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

8 maanden geen menstruatie

  • ilona

    Hallo allemaal,

    Gisteren heb ik dit prikbord ontdekt, wat een heftige verhalen en wat delen jullie een hoop met elkaar. wel fijn dat iedereen elkaar in zijn waarde laat en als het kan elkaar helpt.

    Ik heb gelukkig geen miskraam meegemaakt, maar misschien is er iemand die het zelfde heeft meegemaakt als wat ik nu heb.

    Ik ben in aug gestopt met de pil, omdat mijn man en ik graag een kinderwens hebben. Alleen ben ik tot op de dag van vandaag nog die ongesteld geweest.

    Ik heb van de dokter een paar weken geleden medicijnen gekregen: provera, om de doorbloeding op te wekken, maar dat heeft bij mij geen effect. Ik moet nu in april naar de gynocoloog.

    Dat ik nog niet zwanger ben ik jammer, maar ik begin mij zorgen te maken dat er iets met mij is. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

    De dokter geeft aan dat er niks aan de hand is, maar zo lang geen menstruatie, is toch ook niet goed?

    Alvast bedankt.

    Groetjes, Ilona

  • kee

    Hoi Ilona,

    Ik heb wel eens vaker gelezen op internet dat er meiden zijn die lang niet ongesteld worden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, heb zelf helaas een lange cyclus van zo'n 39 dagen en dat vind ik al lastig. Ik weet het niet zeker maar krijgen sommige meiden geen Clomid om een eisprong op te wekken? Goed dat je in april naar de gynaecoloog gaat, ik zou daar inderdaad naar laten kijken. Ik heb wat dat betreft toch wat minder vertrouwen in de huisarts. Heel veel succes! Laat je weten hoe het gegaan is?

    liefs Kee

  • ilona

    Hallo Kee,

    Dank je wel voor de meedeleven. Ik zal het zeker laten weten, als ik bij de gynogoloog ben geweest. Ik heb het ook wel vaker gehoord, dat het soms langs duurt voor dat de menstruatie op gang komt, maar ik vind 8 maanden wel heel lang.

    We wachten af,

    dank je wel.

    liefs Ilona

  • ikke

    hoi ilona,

    ik lees dat je net als ik geen menstruatie krijgt. Dit is inderdaad heel vervelend en zeker als je huisarts je zolang door laat lopen.

    Gelukkig werd ik na 4 maanden wel al doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik kon al binnen een maand terecht op het ziekenhuis. Daar gaan ze eerst een inwendig onderzoek bij je doen om meer te weten te komen.

    Daarna word ook je partner meteen aan een onderzoek onderworpen zodat ze eventueel als het nodig mocht zijn jullie beide kunnen helpen.

    In ons geval ligt t probleem bij mij om dat mijn hormonen niet met elkaar werken. HIervoor heb ik hormoon tabletten gekregen en dit heeft bij de tweede kuur aangeslagen. HElaas is dit wel op een miskraam uitgelopen maar we blijven positief. Een ding is zeker we kunnen zwanger raken.

    Hou me op de hoogte hoe het verder gaat.

    gr

  • ilona

    Hallo Ikke,

    Dank je wel voor je bericht.

    Ik heb nu van de gyno. hormoonpillen gekregen, en ik moet over twee weken door een scan, Ik maak in mijn hypofyse, een onderdeel van de hersenen, te veel prolactine aan. Door de medicijnen moet dit weer onder controle worden gebracht en met de scan gaan ze kijken hoe de hyposyse hierop reageert.

    Ik zal je op de hoogte houden.

    Hoe gaat het verder met jou, je hebt een miskraam gehad, Heel verveldend voor je, maar wat je schrijft, jullie kunnen zwanger worden. Houd je mij ook op de hoogte? Dank je wel.