Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Voor de derde keer zwanger

  • kee

    Nou meiden,

    ik ben zojuist terug gekomen van vakantie.. én zwanger! Ik vind het nog heel onwerkelijk, heb nergens last van behalve dat ik voel dat er in mijn onderbuik wat gebeurd. Ik had een test meegenomen op vakantie omdat ik tijdens mijn vakantie ongesteld moest worden. Ik waagde het er toch op om een test te doen want ik had al drie dagen moeite met opstaan. Hij werd direct positief. Ik hoop dat dit een goed teken is, dat er genoeg hormonen zijn waardoor hij direct positief werd, ik hoefde nog geen 10 sec te wachten. Ben uiteraard heel blij maar het is nog onwerkelijk. Na twee slechte ervaringen nu toch maar zoiets van, even afwachten. Heb over één week die afspraak staan bij de gynaecoloog. Ik bel na de paas wel even of ik nog mag komen, ik zou op zich een vroege echo niet erg vinden maar misschien is het nét te vroeg (5,5 week). Heb er toch een goed gevoel bij, hoop dat mijn lichaam mij niet weer in de steek laat. Ik vind het erg jammer dat ik er niet zo van kan genieten zoals mijn vriendinnen maar dat krijg je met twee miskramen. Ik geniet er wel van, maar met mate..!!

    Ik ga nu eerst even slapen want heb een nachtje overgeslagen. Spreek jullie later.

    gr Kee

  • Anne

    Woooh Kee, wat fantastisch! Gefeliciteerd! Je kunt in elk geval weer gaan hopen!!!!! En doen hoor! Het is echt bijzonder dat het weer zo snel raak is na je laatste miskraam. Dat betekend dat je lichaam snel hersteld!

    kHoop echt voor je dat het goed zal gaan nu!!!!!!!

    Wie weet…..over 8 maanden…….. droom, droom……:-)

    We horen wel hoe het verder zal gaan, toch?!

    groetjes Anne

  • sonja

    hej kee,

    wat een supergeweldigfantastisch nieuws! GEfeliciteerd!! maar ook ontzettend spannend, volgens mij ben je nu dan zeven weken he? nu zou je hartje kunnen horen op de echo, ben je al bij gynaecoloog geweest? ik hoop zo dat het nu goed gaat, ik ga echt voor je duimen hoor, maar bij mij blijft het spannend…

    nou ja ga je nu moed inspreken ;) 3 maal is scheepsrecht!!

    schrijf je binnenkort nog even hoe het bij de gynaecoloog gegaan is? ik ben benieuwd..

    liefs son

  • ilona

    Hallo Kee,

    Gefeliciteerd!! Ik hoop voor je dat alles goed gaat.

    Ik ben nog steeds aan het hopen dat ik een keer ongesteld wordt. Er gebeurd bij mij nog helemaal niks na 9 maanden. Ik heb vorige week voor de 2e keer bloed laten prikken bij de gyno. en krijg morgen de uitslag. Ik ben heel blij voor je dat je weer zwanger bent, en hoop echt van harte dat het nu allemaal goed gaat!!

  • Anna

    Hoi Kee,

    Wat super zeg !!! Ik zit na de 3e miskraam te wachten op m'n menstruatie…of niet ;-)…je blijft hopen hè.

    Maar echt super voor je…blijf schrijven hoor, altijd leuk om te lezen dat het toch weer lukt geeft ons allen hoop !!

    Groetjes, Anna.

  • kee

    Bedankt voor jullie lieve reacties!

    Het gaat goed met me. Ik voelde me heel goed, nergens last van… tot afgelopen woensdag. Kon mijn bed niet uitkomen en was de hele dag missenlijk. Vandaag nog steeds niet lekker dus heb me ziek gemeld. Ik hoop dat het weer iets wegzakt. Ben misselijk maar heb niet echt het idee dat ik echt ga spugen. Ben vandaag 6 weken en 1 dag. Ik heb vrijdag een echo gehad omdat ik al een afspraak gemaakt had bij de gyn voor een gesprek. Was 5 weken en 2 dagen. Ik mag morgen weer terugkomen en dan kunnen we een hartje zien kloppen als het goed is. Ik heb er een goed gevoel over en ga er vanuit dat het dit keer goed gaat. Vanaf minuut 1 heb ik mij geen zorgen gemaakt. De test was binnen 5 sec positief terwijl ik nog niet overtijd was dus blijkbaar had ik gelijk veel hormoon in mijn urine.

    Er is echt een enorme last van mijn schouders gevallen. Ik heb hier al geschreven dat ik me echt zwaar ….. voelde. Vriendinnen die zwanger werden, vriendinnen die de eerste verjaardag van hun kind vierde (terwijl ik toen hun kind geboren werd ook al bezig was), ik kon het niet meer van me afzetten. Het was daarom heel lekker dat we op vakantie gingen, ik heb er de eerste week echt niet aan gedacht. En toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was is dat verdrietige gevoel ook niet meer teruggekeerd. Ik kwam ontspannen en relaxed terug en voelde me de eerste anderhalve week dus prima.

    Het is jammer dat de tijd zo langszaam gaat. Ik kan die eerste drie maanden wel voorbij kijken maar ja, week voor week. Op de eerste echo alleen het vruchtwater (vruchtzak) en iets gezien waar de baby van gaat eten. Toen de gyn direct zei dat het er allemaal goed uit zag en dat het klopte met mijn berekening kwamen de tranen al bijna naar boven. En waar zat ik nou naar te kijken? Geen kind maar een zwarte vlek. Maar toch, het feit dat zo'n arts zo positief is doet toch een hoop met je. Morgenochtend wederom een echo, kijk er naar uit. Ga er met vertrouwen naar toe.

    Sonja, hoe is het met jou? Hoe lang ben je alweer zwanger? een week of 15 ofzo?

    liefs Kee

  • sonja

    hai kee,

    nou klinkt echt supergoed maar spannend he? ik kreegvan die echos ook wel een gerust gevoel, als de arts zei dat het er goed uitzag moest ik ook altijd even traantje laten van geluk. dan had ik weer hoop dat het ook bij mij goed kan gaan. maar fantastisch ik ben echt superblij voor je. en heb je inmiddels dus alweer een echo gehad? nou houd ons op de hoogte hoor, ik reageer hier niet zoveel meer omdat ik andere niet wil kwetsen met mijn geluk maar ik lees zo nu en dan nog wel. je bent nu dan 7 of 8 weken he?

    ik ben inmiddels 18 weken, hoewel de eerste drie maanden voorbij leken te kruipen gaat het nu razend snel. ik loop steeds achter de feiten aan om dingen te regelen (kraamhulp, kinderopvang, pretecho afspraak, maar komt nog wel steeds net op tijd hoor) dus dat geeft wel aan dat het erg snel gaat. ik krijg ook al een behoorlijke buik, pas sinds 11/12 weken mijn gewone broeken al niet meer. en nee het wordt echt geen tweeling.

    over anderhalve week de 20 weken echo… spannend, weet je ik ben straks echt blij als het kindje gezond en wel op de wereld staat… ieder pijntje denk ik toch o jee.

    maar kee ik hoop dat je wat kunt genieten van jouw zwangerschap, dat alles nu goed mag gaan en dat je op de volgende echo een mooi kloppend hartje ziet!! blijf je onder cotrole bij de gynaecoloog? of ga je straks over naar de verloskundige?

    groetjes ikke

  • kee

    Wat een goed bericht Sonja. Dit keer gaat het helemaal goed hoor met je, lekker genieten. 18 weken alweer.. het gaat snel. Ik ben vandaag 7 weken. De echo vrijdag was goed, een mooi kloppend hartje. Vanaf nu gaan we naar de verloskundige. We hebben nog steeds veel vertrouwen dat het doorzet en maken ons weinig zorgen. Er zijn nog weinig mensen die het weten. Over twee weken weer een echo en dan willen we het de familie vertellen. Vind het lief om te zien dat mijn vriend er niet al te veel over zegt maar wel mijn hand zit vast te houden op de bank en hij is heel ondersteunend omdat ik weinig energie heb. Boodschappen koken en dergelijke. Als ik me goed voel doe ik het zelf hoor maar toch. Zit jij op een andere site dat we daar met elkaar kunnen kletsen?Ik besef dat ik nu ook niet helemaal meer thuis hoor op deze site.

    dikke kus Kee

  • sonja

    hai kee, sorry voor mijn late reactie, maar voordeel is dat jij inmiddels al bijna bij de “magische” 12 weken grens bent denk ik he? super voor je ik hoop dat alles goed gaat, ga er stiekem ook vanuit omdat ik daarna geen pirkje meer van je zag…

    ik nu bijna 23 weken, de 20 wekenecho zag er fantastisch uit en ik krijg al een behoorlijk dikke buik….

    maar om even op jou vraag terug te komen voor andere prikborden, heb daar wel eens gekeken maar dat gaat me veel te snel, kan dat niet bijbenen haha, zoveel prikjes, ook veel off topic, dus doe daar niks mee….

    ben wel op hyves te vinden, als je leuk vindt moet je maar even zeggen dan mail ik je mijn naam wel even of zo…

    vind nl wel leuk om je wat te blijven volgen, we zaten op het zelfde moment in het zelfde schuitje en vind leuk om te zien hoe het met je gaat,.

    lfs son