Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

na mn manneke

  • Ynni

    Hoi,

    Ik kreeg op 08 april toen ik 17 weken zwanger was een miskraam. Er werd bij de huisarts vast gesteld dat mn baarmoedermond open stond en zodoende de miskraam in gang getreden was. Op dat moment was ik alleen. M'n huisarts heeft gebeld naar de gynaecoloog om nog een echo te laten doen om het te controleren. Ik werd binnen een half uurtje terug gebeld door de gynaecoloog dat ik niet meer hoefde te komen. Ik moest maar gewoon naar huis gaan en mn kindje af laten komen. Dit door dezelfde gynaecoloog die vond dat ik maar 10 weken en 6 dagen zwanger was terwijl ik eigenlijk al 16 weken was. Het bleek dat het kindje zo vroeg al groei-achterstand had.

    Ik ben naar huis gegaan en heb gewacht tot mn vriend thuis kwam. Om half 7 's avonds begonnen de weeën. Nog geen half uurtje later was Ronin er. 10 Vingertjes 10 teentjes en een prachtig koppie! Hij was helemaal compleet inclusief nageltjes… Een zware schok zo met zn tweetjes…

    De dag erna heb ik Ronin meegenomen naar de huisarts. Hij schrok bij de aanblik van onze zoon. Hij had niet verwacht dat hij al zo “af” zou zijn…

    Nu ben ik 5 weken verder… Na 25 dagen werd ik terug ongesteld.

    Ik zal Ronin nooit vergeten mede doordat we hem begraven hebben fotoos hebben gemaakt. Maar mijn drang naar mn kndje is heel erg groot. Ik zou niets liever willen dan terug zwanger worden. Het was dan ook een teleurstelling dat ik niet gelijk terug zwanger was…Je hoort vaak vrouwen die gelijk na hun miskraam terug zwanger zijn. Vaak zeggen mensen ook dat je in de eerste 2 maanden na je zwangerschap nog het vruchtbaarst bent…

    Het probleem is dan ook dat mn buurvrouw, mn schoonzus en 3 directe collega's van mij met een mooi rond buikje lopen..

  • Anne

    Hoi Ynni,

    Wat een ontzettend triest verhaal. En heel erg frustrerend zulke reacties van artsen! Mooi dat je het begraven hebt, zo heb je het in ieder geval alvast een letterlijk plekje gegeven.

    Wat je schrijft over liefst gelijk weer zwanger willen zijn herken ik helemaal. Ik heb in oktober een miskraam bij 13 weken gehad en had die hoop ook vanaf de eerste dag! Maaaaar……bij ons is het helaas nog steeds niet het geval :-(

    Ik wil je vooral niet ontmoedigen maar heb al wel de ervaring dat hoe meer je je er op fixeert hoe harder de klap elke keer is als die rode duivel weer op bezoek komt. Waarschijnlijk staat het er mee bezig zijn alleen maar in de weg om weer zwanger te worden.

    Bovendien is jouw lichaam zich denk ik nog aan het herstellen van de afgebroken zwangerschap. Volgens mijn verloskundige moet je lichaam er weer aan toe zijn om een neuwe zwangerschap aan te kunnen. Dat regelt de natuur vanzelf.

    Tja, en dan al die zwangeren om je heen. Bij mij kwamen even 4 schoonzusjes en een nichtje in 1 week vertellen weer een kleintje te krijgen. Verder zijn 2 vriendinnen hun laatste weken aan het aftellen en zijn we momenteel heel “prettig” op kraamvisites aan het gaan bij degenen waar ik mee zou samenlopen………Hhhhhhhh, behoorlijk deprimerend af en toe. En dan zelf zo'n verlangen er naar hebben……….dus wat dat betreft begrijp ik je helemaal!!!! En heel veel anderen op dit prikbord ook. (Schrale troost natuurlijk….)

    Heeeeeel veel succes en ik hoop voor je dat je snel naar een nieuw kindje mag uitkijken!

    Groetjes Anne

  • Truus + ?

    Wat ontzettend jammer dat het zo gelopen is. Ik ben zelf ook anderhalf jaar geleden rond de 17 weken bevallen van een jongetje. Maar dat was in het ziekenhuis onder begeleiding van een gyn. Het kindje was ook daadwerkelijk 17 weken oud.

    Uiteraard wilde wij ook weer zsm zwanger raken. Maar het zit dan, in mijn ogen, toch iets anders als met een “gewone” miskraam. Ik ben 2x heel snel zwanger geraakt maar na deze gebeurtenis wilde het niet meer lukken. Blijkbaar wilde mijn lichaam eerst ontzwangeren. En daar heeft het de tijd voor genomen. Inmiddels ben ik weer zwanger, 18 weken, en gaat alles prima. Maar dat heeft dus heel lang geduurd. Ik zal niet zeggen dat dat bij iedereen zo is, maar met 17 weken bevallen is voor je lichaam volgens mij iets anders als een miskraam met 10 weken.

    Ik wens je heel veel sterkte en duim dat het bij jullie snel weer lukt.

  • Anna

    Hallo, ik heb een miskraam na 10 weken gehad en het duurde bijna 4 maanden voordat ik weer een cyclus had. Ook hier zei de gyn. dat m'n lijf ontzwangeren moest. Ik heb niet durven kijken naar ons mini kindje, als ik jullie verhalen zo lees zou ik dat nu anders doen. Op dat moment was ik gewoon in shock…ik mocht na 4 uur weeën naar het ziekenhuis. Dat jullie het thuis moesten afwachten is erg heftig vind ik. Ik ben geen fan van het ziekenhuis maar we werden er super goed opgevangen en begeleid. Ik geloof zeker dat het met 17 weken nog heftiger is.

    Nu 8 weken zwanger en ik tel de dagen…..na 3 miskramen ga je je wel afvragen of het mag lukken. Na de laatste miskraam was ik direct zwanger, ik las hier ook de verhalen dat dat gebeurde en kon het ook niet geloven dat het ons nu overkwam. Nou sterkte met de verwerking van alles, jullie allemaal.

  • mamasyl

    sterkte meis, dit is echt heel pittig.

    ik hoop dat je het een beetje kunt verwerken en gauw weer zwanger mag zijn

    liefs

  • Ynni

    Hoi lieve meiden!

    Ik ben heel erg blij te kunnen vertellen dat ik weer zwanger ben!

    Ik heb express 1 week langer gewacht met testen maar alle kwaaltjes waren veel erger dan bij mn tweede manneke! Dus eigenlijk kon ik het al een beetje raden !-)

    Het is allemaal wel heel erg snel gegaan hoor! Na de miskraam zat ik gelijk weer in mn 25 daagse cyclus! Ik ben ook maar 1 keer ongesteld geweest in tussen…

    Laten we hopen dat het deze keer wel goed gaat!

    In ieder geval bedankt voor jullie lieve berichtjes en veel sterkte voor iedereen!