Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

derde miskraam

  • alonya

    Lieve meiden,

    Ik ben erg ontroerd door jullie verhalen. Jammer dat sommige mooie dingen zo kunnen eindigen. Ik zit zelf nu in een vervelende situatie. Binnen 1 jaar heb ik drie miskramen gehad. 1e x was ik 11 wk en de 2e x was ik 9 wk zwanger. De derde ben ik nog mee bezig. Vorige week heb ik tijdens mijn 1e echo gehoord dat het hartje niet klopt. Ik zou nu 10 weken zwanger zijn. Ik ben nu aan het wachten dat het op een natuurlijke wijze op gang komt. Het wachten vind ik erg moeilijk, maar wil geen curettage. Ik ben nog steeds volop zwanger alles gaat door.

    Gisteren heb ik aan mijn werkgever verteld wat er speelde. Vorige keer had ik dat niet gedaan dus ging ik bloedend gewoon naar mijn werk. Dit keer wil ik er tijd voor nemen. Ik vond het erg moeilijk om te vertellen. Mijn werkgever had niet het indruk dat ik kinder wens had.

    Ik zou er erg blij zijn als ik het achter de rug heb.

    Ik wens jullie allemaal veel sterkte en mooie ervaringen toe

    Groetjes Alonya

  • Anne

    Ha meid,

    Wat ontzettend beroerd zeg! 3x in 1 jaar……..volgens mij konden ze mij naar de vuilnisbelt gaan brengen want ik zou gek worden van wanhoop. Wat schrijf jij rustig zeg……of is het in het echt anders?

    Ik vind het heel verstandig dat je de tijd er voor neemt en je baas hebt ingelicht. Zelf heb ik het ook met 11 weken gehoord en toen nog ruim 2 weken gewacht tot het vanzelf kwam. Dat vond ik ook 2 hele zware weken. Ik begrijp helemaal waar je inzit! Het ene moment voel je je zwanger en het volgende moment heb je weer buikpijn waardoor je weet dat je lichaam het gaat afstoten…..die omschakeling steeds doet heel veel met je! Praten helpt echt!!! Doen hoor!!!!

    Heel heel veel sterkte meid!

    Als je nog geen kids hebt mag je volgens mij na 3 miskramen gynocologisch onderzoek. Maar misschien weten anderen op dit prikbord hier meer over.

    Groetjes Anne

  • alonya

    Dag Anne,

    Bedankt voor je reactie. Ik ben nog steeds aan het wachten. Daar wordt je wel gek van. Kan niets plannen, kan niets afspreken. Stiekem hoop ik dat de gyn zich vergist.

    Jij ook heel veel sterkte

    Groetjes Alonya

  • Anna

    Hallo Alonya,

    Kan er helaas over meepraten, 3 miskramen gehad maar verdeeld over 2 jaar.

    Nu weer zwanger en ook dat is spannend. Zit nu net op 8 weken, de dagen gaan langzaam voorbij. Vakantie staat gepland als ik ca 10 weken ben en ik verheug me er wel en niet op…wat als het misgaat in het buitenland….maar voorheen heb ik elke keer vakanties verzet of bleven we in Nederland, elke keer voor niks omdat ik niet meer zwanger was dus nu heb ik ook zoiets van…we gaan gewoon….

    Je wilt er niet aan hè dat het mis kan gaan.

    Ik heb zowel een curretage gehad na 2 weken wachten en dat viel me erg mee.

    De 2e en 3e keer kwam het spontaan. Kortom ik snap helemaal wat je schrijft.

    Goed dat je het op je werk vertelt hebt, ik ben zelf ‘de baas’ dus bij mij ligt het wat anders en weet niemand er van behalve wat vriendinnnen…dat is aan de ene kant wel fijn maar vaak dacht ik ook wisten jullie het maar…… dus dapper van je dat je het vertelt hebt. Nou sterkte met het wachten.

  • alonya

    Anne,

    Zo als je het aan geeft over vakantie planning begrijp ik het heel goed. Ik ben een echte vakantieganger, maar sinds een jaar dat we met zwanger/miskraam bezig zijn durven we ook geen vakantieplannen te maken. Ook bang dat het in het buitenland mis kan gaan enz………

    Anne je hebt 3 miskramen gehad en ben je nu 8 wk zwanger? Ik hoop uit mijn hart dat het dit keer goed gaat met je en dat je een wolk van een baby in je armen mag sluiten.

    Ik sta nog steeds in de wacht.

    Groeten Alonya