Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vreemde miskraam

  • mamasyl

    Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.

    Ik heb 2 gezonde kinderen van 6 en 2 jaar dus ik mag eigenlijk niet klagen.

    u heb ik in 1 jaar tijd twee miskramen gehad waarvan de laatste nu eigenlijk nog gaande is.

    13 mei: positieve test (pas 4-5 weekjes zwanger)

    15 mei : een wat bruinig bloedverlies, meteen huisarts gebeld en langsgeweest. ze constateerde dat het goed kon dat het mis zou gaan.

    Thuis gekomen begon het heviger te bloeden met wat lichte stolseltjes.

    Dit bleef zo'n 4 dagen duren en daarna was het klaar.Het bloeden volledig gestopt. alleen nog wel moe en nu ook misselijk en leek niet minder te worden maar juist meer.

    Week later ga ik snachts naar toilet en krijg de schrik van mijn leven. Ik verlies een behoorlijk grote stolsel en heel veel bloed!!

    Ik val vervolgens bijna flauw en mijn vriend heeft me toen onder de douche gezet.

    toen ik me wat beter voelde ben ik terug naar bed gegaan. Zag toen dat mijn halve dekbed onder het bloed zat dus was zonder dat ik het merkte al in mijn slaap gaan bloeden.

    De dagen erna blijf ik bloeden. Huisarts ingelicht.

    Ze vond het zorgwekkend dat ik nu nog of alweer was gaan bloeden en verwijst me door naar het ziekenhuis voor een echo.

    Ze zegt dat er misschien nog wat achter is gebleven in de baarmoeder en dat ik misschien alsnog gecurreteerd moet worden.

    Hoewel ze de vorige keer aangaf dat ik er vanuit moest gaan dat het een miskraam is zei e nu dat ik er alsnog rekening mee moest houden dat het toch no god zat. We mogen nog niet uitgaan van een miskraam voor we het zeker weten.

    Dat vond ik zo vreemd, als er na zoveel bloedverlies nog een kindje in mijn buik groeit dan val ik van mijn stoel.

    Zijn er mensen die dit herkennen? dus bleoden stopt en start na een week weer?

    Nu nog iets aparts, de nacht dat ik dus zeg maar de echte grote stolsel verloor en begon te bloeden was op 26-05 (de dag dat ik eigenlijk van de vorige uitgerekend was en waarvan ik helaas ook een miskraam heb gehad) Ik vond dat wel een heel apart geval…toeval of??

    Wens iedereen die aan het herstellen is van een miskraam veel sterkte…

    Liefs

    Mamasyl

  • alonya

    Hoi Mamasyl,

    Wat jij beschrijft is voor mij heel herkenbaar. Ik heb halfjaar geleden het zelfde gehad. Mijn miskraam heeft toen 3 weken geduurd. Pas na 3 weken vloeien heb ik het vruchtje kwijt geraakt. Het begon met vloeien, krampen, stolsels en een paar dagen helemaal iets, toen begon het opnieuw. Pas na 3 weken verloor ik het vruchtje en was ik ook klaar.

    Ik vermoed dat het bij jou ook het vruchtje langer is gebleven. Als je nu geen krampen hebt dan heb je hoop ik klaar. Maar als je nog hevige krampen hebt, dan is er misschien toch nog wat weefsel achter gebleven.

    Ik wens je veel sterkte en dat je weer snel mag herstellen.

    Groeten Alonya

  • Anne

    Hoi,

    Bij mij was het bloeden na de miskraam ook ( na een kleine week) gestopt. Vervolgens begon het na 2 weken weer en dacht ik dat het misschien wel weer een menstruatie was. Alleen dat bloeden stopte niet meer. Na 6 weken vloeien moest ik aan de pil. Hiermee werd waarschijnlijk iets wat toch was achtergebleven nog uit mijn lichaam gewerkt.

    Dat je toch nog zwanger zou zijn klinkt erg onwaarschijnlijk. Maar ja….. je weet nooit voordat ze een echo maken.

    Je schrijft dat je niet mag klagen omdat je al 2 kids hebt. Zelf heb ik ook 2 kids maar ik heb het echt vreselijk moeilijk met m'n miskraam. Het is afgelopen oktober al gebeurd en er is nog geen dag voorbij gegaan dat ik er niet aan denk.

    Dat komt ook doordat mijn cyclus nog steeds niet goed werkt. Momenteel weer aan een kuur primolut. Als je een miskraam hebt gehad, krijg je toch weer het verlangen om een kindje in je armen te kunnen sluiten. Jij niet?

    Nou, sterkte hoor.

    Groetjes Anne

  • mamasyl

    Hoihoi

    Nou vandaag was de echo..

    Geen vruchtje of vruchtzakje meer te zien maar wel nog een hoop “rommel en vocht”in de baarmoeder wat er nog uit zal moeten.

    Op de vraag of ik het nog even wilde afwachten of curretage heb ik maar gezegd dat ik het nog even aankijk omdat ik nu toch nog steeds bloed.

    Als de baarmoeder volgende week nog steeds niet “schoon”is dan krijg ik alsnog een curretage.

    Geeft vreemd genoeg wel rust dat ik nu zeker weet dat er niets meer zit, ik bedoel dus geen kindje…

    Anders blijf je zitten met valse hoop…

    Volgende keer hopelijk beter

    Bedankt voor jullie antwoorden

    Liefs

  • wilk

    Hallo,

    Quote:

    "13 mei: positieve test (pas 4-5 weekjes zwanger)

    15 mei : een wat bruinig bloedverlies,"

    Dit heb ik op dit moment. Ik heb nog geen kinderen en dit is mijn eerste zwangerschap. Ik lees overal dat je hevige buikpijn moet hebben als het om een miskraam gaat en ik vond het al vreemd dat ik dat nog niet heb dus twijvel over mijn zwangerschap.

    Op dit moment ben ik erg onzeker en mijn huisarst is nu op vakantie. Ik heb dinsdag een positieve test gehad, vrijdag bloedingen met stolsels en zaterdag een negatieve test. Vandaag veel op internet aan het zoeken naar soortgelijke vragen en antwoorden. Ik heb zelf zojuist al een discussie geplaatst en toen las ik uw verhaal.

    Aan de ene kant geeft dit verhaal mij een beetje zekerheid; ik krijg hoogst waarschijnlijk een miskraam en de verloop ervan is wel duidelijk.

    Aan de andere kant geeft dit mij ook een naar gevoel; ik krijg hoogst waarschijnlijk een miskraam, ik kijk op tegen het verloop ervan (ik ga over 2 weken met de tent met mijn vriend en zijn kinderen op vakantie, ik lig liever veilig in mijn bedje als ik veel bloedveries en veel pijn heb) en ik ben van aanstaande moeder levend op een rose wolk en de misselijkheid, ach die hoort erbij naar een onzekere vrouw gegaan die op dit moment niet weet wat ze van haar lichaam moet verwachten.

    Ik ben op zoek naar meer zekerheid, vandaar dat ik reageer. Ik weet dat iedere vrouw een andere zwangerschap doorloopt en een eventuele miskraam ook anders is, ik voel mij wel aangetrokken tot dit verhaal. Ik hoop aan de ene kant dat het niet zo is maar aan de andere kant probeer ik realistisch te zijn en te bedenken dat dit de werkelijkheid kan zijn.

    Groetjes Wilk