Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zwanger na miskraam ?¿?

  • Gonda

    Hallo,

    Zal me even voorstellen.

    Ben Gonda, 22 Jaar & moeder van een dochtertje van bijna 5.

    Dit is voor mij de 1ste keer dat ik schrijf, heb al gezocht na info maar denk dat dit misschien een goeie manier is om het 1 en ander te komen weten.

    6 Mei heb heb ik met 9 weken een miskraam gehad ( 2de x )

    Nu had de verloskundige me gezegd 28 dagen nadat het vruchtje was afgekomen mijn menstruatie weer moest beginnen.

    Dat was vorige week dinsdag.

    Ik voel me kip lekker & heb geen last van beginnende menstruatie pijn of wat dan ook, alleen wat sterke urine & beetje erg moe.

    Maar ja het lichaam heeft genoeg mee gemaakt, dus de vermoeidheid lijkt me wel normaal.

    Omdat het nu al een week geleden is en ik normaal een regelmatig menstruatie heb vond ik het toch wel wat raar.

    Dus heb afgelopen maandag de verloskundige opgebeld, die zei dat het kon dat me lichaam nog eventjes tijd nodig had maar het kon ook zijn dat ik weer zwanger was.

    Omdat ik nog niet echt gerust gesteld was vroeg ik wat ik het beste kon doen & om een zwangerschap uit te stellen kon ik dus beter een test doen zei ze of ik moest al geduld hebben om nog een week te wachten om dan pas een test te doen.

    Zou ik volgende week geen menstruatie hebben of zwanger zijn moest ik me even melden bij de dokter.

    Nou het geduld om nog een week te wachten had ik dus niet & ben gisteren meteen een test gaan halen.

    Had de test gedaan, legde hem neer en nog geen sec. later stonden er 2 dikke strepen in…mag dus aannemen dat ik weer ZWANGER ben.

    Nog nooit zo snel strepen gehad of zo duidelijk, dus daar schrok ik wel van.

    Ben wel blij met de gedachten dat ik weer zwanger ben, maar tegelijkertijd ook bang dat het allemaal weer mis gaat & weer teleur word gesteld.

    Is het mogelijk dat ik nu alweer zwanger ben? Mijn miskraam is net pas 5 weken geleden.

    Zal maar weer eens de verloskundige bellen & maar horen hoe en wat.

    Groetjes Gonda

  • Natasja1981

    Hoi Gonda,

    Allereerst wat rot voor je die miskraam..Weet hoe je je voelt

    Ik zal me ff voorstellen:

    Mijn naam is Natasja en ik ben 27 jaar.

    Ik heb 22 maart een miskraam gehad en ben een week later met spoed door mn vriend naar het ziekenhuis gebracht omdat ik niet meer kon lopen van de pijn in mn buik.

    Gelijk hebben ze bloed afgenomen en inwendige echo gedaan en hebben ze me ter observatie 1 nacht gehouden. De volgende dag weer bloed afgenomen om de Hcg-waarde te bekijken.. Deze was gezakt en het vermoeden wat de gynaecoloog had werd niet bevestigd. De week daarop moest ik nog een aantal keer bloed laten prikken om te kijken of de Hcg-waarde goed daalde. Dit duurde ongeveer 3 weken.( 3 weken lang gevloeid en toen 2 dagen over en daarna begon mn menstruatie)

    Heb het een en ander aan de gynaecoloog gevraagd om weer zwanger te worden en deze kon mij vertellen dat het per persoon verschilt hoe lang het duurt dat de hcg uit je bloed is, en zolang deze nog aanwezig is je niet zwanger kan raken.

    Ik heb vorige maand mn mensruatie gehad en nu deze maand bleef het uit.

    2 dagen geleden zwangerschaptesten gedaan savonds en die was positief alleen was het streepje een btje vaag. De volgende ochtend met ochtendurine nieuwe test gedaan en ook deze viel positief uit. Ik weet hoe je je voelt, m.b.t je gedachten en gevoelens ( blij, maar ook bang en onzeker dat het weer mis gaat) ik hecht me ook nog niet teveel aan het idee.

    Ik ga morgen naar mn huisarts om bloed te laten prikken en 24 juni heb ik een afspraak bij de gynaecoloog en smorgens eerst een echo omdat ik in maart mn 3e miskraam had gehad. Word nu dus xtra onder controle gehouden omdat ze in het ziekenhuis meer kunnen doen dan een verloskundige.

    Dus ik denk dat je het beste je bloed kan laten controleren bij je huisarts en in overleg gaan aangezien dit je 2e miskraam was of je niet in het ziekenhuis onder controle kan ipv verloskundige. Je heb immers al meerdere miskramen gehad dus eis het gewoon. Dit wil je niet nog een keer meemaken tog??? ( althans ik niet)

    Hoop dat ik je hiermee een btje op weg heb geholpen..

    Sterkte met alles!!!

    Groetjes Natasja

  • Natasja1981

    Ps mocht je behoefte hebben om je hart te luchten bij een onbekend iemand die het ook heeft mee gemaakt kan je me altijd een mailtje sturen.

    Groetjes

  • Gonda

    Hoi Natasja

    Ten 1ste dankt voor je reactie.

    Zo das heftig zeg, nou ik hoop voor je dat het je nu dan eindelijk mee zit.

    Heb gisteren ( woensdag ) de verloskundige gebeld & het uitgebreid aan de telefoon met haar gehad.

    Zij denkt & nemen aan doormiddel van mijn test & mijn verhaal dat ik toch zwanger ben.

    Dan moet ik dus vandaag precies 5 weken zijn.

    9 Juli moet op gesprek bij de verloskundige & 10 Juli heb ik mijn echo om te kijken hoe & wat.

    Ja je hebt helemaal gelijk ja maar vind het toch wel moeilijk om me niet aan het idee te hechten.

    Daar heb ik het met de verloskundige ook over gehad toen ik op gesprek daar was voor me miskraam.

    Als mijn volgende zwangerschap weer mis zou lopen zou ik dus door verwezen worden na het ziekenhuis enz.

    Dit zou pas gebeuren als het nu nog een mis ging omdat mijn 1ste msikraam een leeg vruchtzakje was ( dus een soort van schijn zwanger ) en de 2de x was het dus wel een vruchtje & aangezien zoiets ( om het zo lullig te zeggen ) kan gebeuren was er nog geen reden om me echt druk te maken.

    Wil dus niet zeggen dat er echt iets mis is of wat dan ook.

    Als het nu weer mis zou gaan wil ik zeker na het ziekenhuis en na de gyn.

    Wil dit natuurlijk niet nog eens mee maken.

    Maar van de andere kant & dat is wat me er door heen sleept ( ok, het is standaard & klinkt heel gemakkelijk ) maar alles gebeurd met een reden.

    Ik moet nu dus gewoon even afwachten hoe het in Juli loopt met de echo & dan maar hopen op het beste.

    Bedankt & als ik me hart wil luchten zal ik zeker een mailtje sturen.

    Nog eens bedankt voor je reactie & de info erbij.

    Verder wens ik je hartstikke veel suc-6 met alles.

    Bedankt.

    Groetjes Gonda

  • Gonda

    Gisteren bij VK geweest voor intake gesprek & bloedruk meten.

    Was allemaal goed gegaan.

    Vandaag de echo gehad & wat valt er nu toch een last van mijn schouders.

    Alles zag er super perfect uit, groei was goed, hartje klonk super.

    Ik ben zo blij.

    Ben volgens de echo 9 weken precies dus zat er zelf maar 2 dagen naast.

    Uitgerekend op 12 Feb.

    Zo zie je maar de wonderen zijn de wereld nog nie uit.

    Verder wou ik iedereen hier op het forum ook nog sterkte & suc-6 met alles wensen.

    Groetjes Gonda

  • samarati27@hotmail.com

    Hi Gonda,

    Ben erg blij voor je dat het goed gaat!!

    Ik begreep uit jou verhaal dat je 2 x een mk hebt gehad??

    Ik heb ook net de 2de gehad, afgelopen vrijdag gecurreteerd en ik moest ook 1 cyclus wachten voordat ik weer zwanger mag worden!!

    De 1ste keer dat ik een miskraam had was na 5 wk. En had toe 1 cyclus gewacht en dat was na 3 weken…best snel.

    Dus na de miskraam 3 weken gewacht toe kreeg ik mijn menstuatie en 1 week na de menstruatie was ik zwanger dat ging:)-D heel snel.

    En ik hoop dat ik nu ook weer snel zwanger wordt en dat het goed zal gaan. Trouwens de 2de was bij mij 9 weken misgegaan..het hartje klopte bij 7 weken en bij 9 weken was het opgehouden met kloppen. Er is dus altijd een risico en hoop dat het bij jou goed blijft!! Heel veel sterkte en plezier met je zwangerschap!

    Groet,

    Samar