Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoelang duurt het voor dat een miskraam begint?

  • Mirjam05

    Ik mocht met 7wkn zwangerschap een echo maken ivm 1x maal bloedverlies in wk2.

    Nu blijkt dat het vruchtzakje en embryogedeelte de grote hebben van 5,5 wkn ipv 7 wkn. En er is ook geen hartactie te zien. Omdat dat met 5,5 week meestal nog niet zichtbaar is moet ik over 1 week weer een echo maken. IK ben naar huis gestuurt met de medeling dat ik er ernstig rekening mee moet houden dat het een miskraam zal worden.

    Mijn vraag is wie heeft zo iets vergelijkbaars meegemaakt? Hoe lang moet ik wachten voordat het begint? Ik lees vaak dat ze adviseren om te wachten tot het vanzelf opgang komt maar waar ligt de grens?

    Mirjam

  • mv Maryse

    Hoi Mirjam,

    In zo'n vroeg stadium zou het toch binnen 2 weken op gang moeten komen. Wellicht als ze met de volgende echo niets zien dat ze je doorsturen naar het ziekenhuis voor een curretage of dat je pillen krijgt om het op gang te helpen. De meeste vrouwen kiezen ervoor om het af te wachten. Heb je ook buikpijn/kramp? Zo ja, dan is dit het begin van je miskraam.

  • marcobalk@telfort.nl

    Hallo Mirjam,

    Ik heb ongeveer hetzelfde drie keer meegemaakt en in mijn geval duurde de eerste keer tot in week 16 voordat er daadwerkelijk een miskraam kwam. De andere twee keren waren in week 12 en week 11. Het kan dus zijn dat het nog wel even duurt. Ik wens je veel sterkte!

  • martha77

    Hallo Mirjam,

    Bij het zelfde.

    Ik voelde me niet echt zwanger en wilde daarom een echo om te kijken of het echt zo was. Ik heb met 7 weken een echo gehad en daar was wel hart activiteit te zien, maar verder eigenlijk niks, geen embryotje of zo. Toen mocht ik een week later weer en toen was er wel wat te zien en nog steeds hart activiteit, maar het vruchtje was ruim 1 week kleiner dan het zou moeten zijn. 9 dagen later hadden we weer een echo en toen was er geen hart activiteit meer. We waren erg verdrietig.

    We zouden de dag erna op vakantie gaan en wisten niet wat we moesten doen, de VK adviseerde om niet te gaan, maar de dag erna wilde ik toch weg en het dan maar op natuurlijke manier kwijt raken.

    dit heeft geduurd tot afgelopen zondag. dat was toen 12 weken! Helaas was op een echo te zien maandag dat ik nog niet schoon was en ben ik alsnog dinsdag gecuriteerd.

    Maar ik moet zeggen dat zowel de miskraam als de curitage heel erg mee vielen, ik zag er als een berg tegenop, maar het viel me mee.

    Ik wens je succes en wellicht is het al gebeurd bij jou.

    groetjes

    Martha

  • esseth

    Hallo Mirjam,

    Op 30 juli heb ik een echo gehad ( ik zou 9 weken en 5 dagen zwanger zijn) en er bleek een leeg vruchtzakje te zien ( van 7 weken en 3 dagen). De volgende dag zijn we gewoon op vakantie gegaan en hebben dus besloten om de miskraam af te wachten. De vakantie was echt heerlijk, we konden in alle rust het verlies verwerken en hebben veel over ons “garnaaltje” gepraat.

    Er gebeurde echter niets, twee weken later na onze vakantie, heb ik de verloskundige gebeld en die heeft een afspraak bij de gynacoloog geregeld. ( de steun van de vk praktijk was echt geweldig)

    Bij de gynacoloog werd ik voor twee keuzes gesteld of pillen om een miskraam op te wekken of een curretage. Ik had me al voorbereid en heb gekozen voor een curretage.

    Dat is gister gebeurd, en het is me 100 % mee gevallen, weinig pijn en ik bloed niet veel.

    Vanaf het slechte nieuws tot de curretage was het bijna 4 weken en ik had met een beetje pech nog wel 4 weken kunnen wachten op een spontane miskraam, en daar had ik geen zin in.

    Waar de grens ligt hoelang je wacht dat de miskraam begint bepaal je zelf.

    Het hartje gaat ongeveer kloppen rond de 6 weken dus wacht de volgende echo af, praat veel met je partner en bepaal zelf wat je wilt.

    succes en sterkte

    karen