Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dreigende miskraam

  • Imane

    hey allemaal,

    ik was hier zo een beetje aant het lezen ben op zoek naar informatie

    misschien kunnen jullie me hier wat meer duidelijkheid over geven, want vind er niet direct iets van terug op het internet

    ik ben vandaag juist 8 weken zwanger (hoop ik)

    2 weken geleden toen ik 6weken en 2dagen was had ik overdag veel pijn in men rug en ben vroeger gestopt met werken, s'avonds laat had ik plots redelijk veel bloedverlies, aangezien ik al 2j probeer voor een kindje was ik in alle paniek en ben ik meteen naar spoed gegaan, ja is men eerste keer dus wist echt niet wat ik moest doen, maar wil het echt niet kwijt, op spoed konde ze me niet veel vertellen aangezien ik maar 6weken was en een echo via de buikwand nog niet mogelijk is.

    de dokter vertelde me dat ik hoogstwaarscheinlijk een miskraam had maar dat ik de ochtend nadien naar mijn gyneacoloog gaan voor onderzoek voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten

    zo doende, dag erna mocht ik direct bij men dokter komen, het bleek om een bloeding te gaan die net voor de vruchtzak zat en dat zolang het nu bruinbloed bleef enkel oud bloed was van dat wondje, maar het hartje klopte te zacht zei ze, ze kon me niet zeggen dat het kwam door dat het aan het afsterven was ofjuist dat het zich juist was aan het ontwikkelen,

    mijn normale afspraak was 8sept dus 3weken nadien, ben dus 3weken in ziekte gezet door een ‘dreigende miskraam’

    nog 10 dagen te gaan, ik word helemaal gek

    ik heb de voorbije 3dagen mega veel buikpijn net alsof ik men maandstonden ga doorkrijgen, zo met momenten echte steken, ik was naar gelijkaardige topics aan het zoeken en daar lees ik dat het is dat je baarmoeder aan het groeien is aangezien je op 8weken een baarmoeder krijgt ten groote van sinaasappel, maar kan natuurlijk ook de symptomen zijn van een miskraam

    nu mijn vraag (voor degene die nog aan het lezen zijn

    als het hartje van je embryo'tje niet meer klopt, dus er zit een dood kindje in, groeit je baarmoeder dan nog verder of blijft je baarmoeder dan de zelfde groote van wanneer het hartje is gestopt met kloppen

    sorry voor mijn lange verhaal maar ik moest het ergens kwijt ik voel me zo verdomd

    ik hoop dat iemand van jullie hier meer over weet

    groetjes

  • sanneke30@hotmail.com

    Hoi Imane,

    Wat een rottige situatie voor je zeg. En wat vervelend dat je zo lang moet wachten op uitsluitsel. Als je je zo slecht voelt, zou ik gewoon weer naar de huisarts/verloskundige/gyneacoloog bellen en je verhaal doen. En ook al je vragen stellen, daar zijn ze voor toch? Misschien kunnen ze dan toch al wat eerder even kijken, dan weet je tenminste hoe het zit. Laat je niet te snel wegsturen hoor!

    Ik ben geen arts en kan je dus alleen mijn ervaringen vertellen.

    Tijdens mij zwangerschap (ik heb al 1 kindje) heb ik wel wat bandenpijn gehad. In het begin voel je dat vooral als je niest, dan voel je een stekende pijn in je buik. Bedoel je dat met steken?

    Bij mijn miskraam had ik veel pijn, maar die was meer continu. Een soort kramp van het continu samentrekken van de baarmoeder. Rugpijn hoorde er ook bij.

    Ik hoop voor jou dat je geen miskraam hebt en dat je gewoon pech hebt met wat pijn tijdens je zwangerschap.

    Ik wens je heel veel sterkte!

    Groetjes, Sanneke

  • Imane

    hey sanneke,

    bedankt voor je reactie,

    het is eerdere een pijn die je voelt de eerste dag van je maandstoden, dus een zeurende pijn, als ik rond loop gaat het over maar niet voor lang

    ben vandaag opgestaan en had weer bruin bloed verlies dus ik denk dat het slecht nieuws word,

    2 weken geleden toen ik bij de dokter was en ze me vertelde dat ik 8september terug moest komen had ik ook zoiets van, zo lang ????

    je word gek 3 weken thuis zonder te weten wat er juist in je omgaat

    anderzijds dacht ik nu heb ik 3weken om me voor te bereiden dat het hartje niet klopt, begrijp je, heb me vrij sterkgehouden afgelopen 2weken en realistish gebleven zodat de dag ik het slechte nieuws hoor niet zo een klap zal zijn zoals die dag dat ik in alle paniek naar spoed was gegaan

    tot nu, ik keek men man in de ogen en vertelde het hem en daar kwamen de tranen al, dus zoveel had ik me toch niet voorbereid