Hallo ,
kerstvakantie: in “ ziekte” na m'n tweede miskraam dit jaar. Ik heb reeds een zoontje van 4.
Van mijn zoon was ik vrij vlug zwanger, geen zo'n gemakkelijke zwangerschap geeindigd met zwangerschapsvergiftiging. Met een keizersnede is mijn zoon toen geboren. Advies van mijn gene: zo weinig mogelijk stress voor een volgende zwangerschap. Zo gezegd, zo gedaan. Een huis gebouwd en een paar jaar verder wilden we er wel weer voor gaan. Spiraaltje werd verwijderd en 3 maand ( februari 2009) later heel onverwachts zwanger. Dolgelukkig maar deze zwangerschap was precies anders ( het zal misschien een meisje zijn zei de dokter nog ??), geen enkel kwaaltje, voelde me fantastisch. Op 7 weken wakker geworden met stekende buikpijn, vrij snel gevolgd door bloedverlies. Dit kwam zo hard aan, ik was er echt niet goed van. We hadden onze zoon net verteld dat er een broertje of zusje bij kwam. Ben toen 3 weken thuis geweest van het werk.
Ik wou zo snel mogelijk weer zwanger zijn maar dit wilde neit direct lukken. Na een controle bij de dokter in oktober 2009 voor een follikelmeting waren we de maand nadien zwanger. opnieuw heel blij maar met de nodige angst. Na 7 weken naar de gene voor een eerste echo. Het was een beginnende zwangerschap (pas 5 weken ??? dit klopte niet met de testen en het bloedonderzoek), de stress begon, dan angst sloeg opnieuw toe maar de gene verzekerde ons dat er geen reden was tot paniek. Week nadien nieuwe echo: een hartactiviteit. dit was heel goed zei ze ons. Week nadien toch opnieuw op controle voor de zekerheid ( 14/12), net voor de feestdagen.
14/12: het vruchtje was veel te klein, het hartje klopte veel te traag. Ze was 100 % zeker dat dit opnieuw in een miskraam zou eindigen. Ik had de keuze: afwachten of op gang brengen met medicatie. Ik koos voor het laatste. Ik had het zelf in de hand wanneer het zou komen, ik was voorbereid, maar weerom een zware klap. Opnieuw drie weken thuis van mijn werk.
Ik weet niet of ik het nog eens kan opbrengen, ik ben bang dat mijn draagkracht zijn maximum heeft bereikt.
Hoe doen anderen dit ,om dit voor de tweede maal te boven te komen ?