Op 21 maart heb ik mijn 2e miskraam gehad.

We durfden nog niet echt blij te zijn toen bleek dat ik 10 mnd na mijn 1e miskraam (7 april 2010) weer zwanger was. In het ziekenhuis kregen we met 8 weken een echo en daar was een kloppend hartje te zien! Nog steeds was de angst dat het weer mis zou gaan niet helemaal weg en terecht bleek anderhalve week later… Zaterdags verloor ik eerst oud bloed waar al snel helder bloed bij kwam. 's Zondags een echo gehad en al geen herkenbaar vruchtje meer te zien… Daarna kwam het al snel op gang en heb ik heftige krampen gehad en heel veel stolsels verloren. Niks herkenbaars teruggezien (hadden we de vorige keer wel). Omdat we al in het ziekenhuis liepen (of er een oorzaak is waardoor het zwanger worden zo lang duurt) konden we daar na 7 weken weer terecht. Nu worden de onderzoeken waar we mee gestart waren afgerond. Ik moet bloedprikken op dag 2,3 of 4 van mijn menstruatie maar die komt maar niet… Gister test gedaan en die was negatief helaas. Zou het kunnen dat mijn menstruatie van slag is (had 3 wk na de miskraam mijn 1e weer) of is er wat anders aan de hand? Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Ik heb een dochtertje van 3 dus weet dat ik zwanger kan worden/blijven…. We zijn nu 2 jaar verder en de onzekerheid of er ooit een 2e kindje mag komen, vreet aan me. Emotioneel heb ik zware klappen gehad en met vlagen komt het verdriet weer heel heftig omhoog.

Ik heb mijn hoop gevestigd op de onderzoeken in het ziekenhuis maar dat geeft natuurlijk ook geen garanties…….

Wat een slopende onzekerheden…!