Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vanishing Twin

  • vonnie!mv3

    Hoi, ik ben moeder van een dochter (IVF) en een jongenstweeling (ICSI)

    toen ik zwanger was van mijn dochter, was ik zwanger van een tweeling, helaas met 13 weken is het mis gegaan met de tweede.

    Er is nooit iets teruggevonden en ik heb nooit gevloeid, ze spraken van een vanishing twin.

    Nu jaren later ben ik er steeds meer aan het denken, was het ook een meisje, of een jongentje, hoe zal hij/zij zijn geweest enz.

    Toendertijd heb ik er geen minuut over in gezeten, omdat ik nog een babietje in mijn buik had en ik was zo blij, na 6,5 jaar ziekenhuisbezoeken.

    Heeft 1 van jullie ook met vanished twin te maken gehad en hoe ga je ermee om?

  • d_wesselinK@hotmail.com

    Hoi sandra,

    ook ik heb hetzelfde meegemaakt als jij. Op ongeveer 9 weken is er 1 kindje van de tweeling overleden en ik heb er helemaal niets van gemerkt dat het gebeurde. en ookn iets van teruggevonden, heb het na mijn bevalling nog gevraagd zelfs aan de verloskundige. Ik ben nu net weer zwanger geworden en krijg maandag mijn eerste echo. Dit zal wel even lastig en spannend zijn, zullen het er weer 2 zijn of toch maar 1? Op sommige momenten vind ik het wel weer moeilijk, maar ik denk er niet meer zo vaak aan als eerst. Wel vond ik het ongelooflijk hoe bot sommige mensen hebben gereageerd destijds. Als “ach, het was toch nog geen kindje”. En dat terwijl we toch echt 2 kindjes zagen met 2 kloppende hartjes. Hoe gaat het nu met jou? Hoe ga jij er mee om?

    Groetjes Danielle