Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zwanger na miskraam

  • sanneke31

    Hallo,

    Na 11 weken zwangerschap bleek dat mijn kindje niet meer leefde. Na een tijdje is mijn miskraam opgewekt door medicijnen en door te veel bloedverlies moest ik uiteindelijk een curettage ondergaan. Dat is inmiddels 4 weken geleden.

    Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat we eerst een menstruatie af wilden wachten voordat we opnieuw proberen om zwanger te worden. Dit omdat we graag willen weten of mijn lichaam weer normaal hersteld is.

    Ik merk dat ik onzettend ongeduldig word, heb nog nooit zo uitgekeken naar een menstruatie als nu. Voel me ook heel onzeker, zal mijn lichaam zich snel herstellen, kan ik wel weer zwanger worden? Ik schaam me bijna om het te zeggen, maar ik kan bijna nergens anders meer aan denken (en herken mezelf bijna niet meer daardoor).

    Ik ben heel benieuwd of mensen dit herkennen. Wilden jullie ook niets liever dan opnieuw zwanger worden? Ging dat snel? Voelde je je ook onzeker over je lichaam? (kan het nog wel?)

    Bedankt voor de reacties!

  • patty4life

    Hallo Sanneke,

    Ik heb helaas 3 miskramen gehad en na de 1e keer was ik ook heel ongeduldig om weer zwanger te worden. Gelukkig werd ik wel weer elke keer snel zwanger (binnen 3 mnd).

    Ik merkte wel dat ik elke keer als ik weer zwanger was toch erg voorzichtig was met blij zijn en er rekening mee hield dat het weer mis kon gaan.

    Ik heb ook al een gezonde dochter van 2,5 jr dus ik weet dat het wel goed kan gaan. Ik ben op dit moment 5 wk en 3 dg zwanger en dit is dus mijn 4e zwangerschap in 1,5 jr tijd. Het blijft spannend en afwachten maar weer…

    Denk dat alleen jij zelf weet of je er weet aan toe bent…

  • Nannoniem

    Hey Sanneke,

    Ik zit momenteel in dezelfde periode. Voor mij is het nu 5 weken geleden, maar nog steeds geen ongi in zit. Wel begonnen 2 weken geleden weer de ‘kwaaltjes’. Momenteel een heel erg dubbel gevoel, want testen zijn vooralsnog negatief. Wij wachten nog weer een weekje af. In de hoop ergens dat de ongi natuurlijk wegblijft en we volgende week een positieve test hebben.

    Sterkte ermee en houd je ons op de hoogte?

    Groetjes Kat

  • patty4life

    Hey Sanneke,

    Hoe gaat het nu?

    Ik moet morgen voor de echo en het is dus heel spannend hier…zal het toch 3 keer is scheepsrecht zijn of weer helemaal niets??

    groetjes,

    Angelique

  • sanneke30@hotmail.com

    Hoi Kat,

    Jeetje, wat spannend voor je zeg! Volgens mij is dat de beste troost na een miskraam, opnieuw zwanger zijn en een gezond kindje krijgen. Ik hoop heel erg voor je dat je binnenkort een positieve test hebt!

    Was jouw miskraam ook na zo veel weken en heb je een curettage gehad? Ik vraag me af of het anders is als het natuurlijk gebeurd of wanneer een arts ingrijpt.

    Ik heb net een paar dagen een soort van ongesteldheid achter de rug. Het was totaal anders dan normaal, veel minder, veel meer oud bloed. Wat dat betreft blijf ik me maar onzeker voelen. Hoop dat ik snel zwanger mag zijn en dit achter me kan laten. Vind het best heftig allemaal.

    Ik duim in ieder geval ook voor jou!

    Groetjes, Sanneke

  • sanneke30@hotmail.com

    Hoi Angelique,

    Inderdaad super spannend zeg. Hoe is het gegaan? Mag je eindelijk blij zijn? Ik hoop het echt voor je!

    Ik heb ook al een dochtertje, dus ook ik weet dat het kan. Dat is wel heel fijn. Maar je hoort toch ook genoeg verhalen van mensen met pech, dus vanzelfsprekend is het voor mij zeker niet. Ik heb net een soort van ongesteldheid gehad, geen idee of ik nu weer een normale cyclus heb, maar we gaan het nu wel weer proberen. Ik zou het liefste zo'n ovulatietest kopen, maar mijn vriend is daar zwaar op tegen. Hij wil dat het spontaan gebeurt en wil er niet bewust voor gaan klussen (om het maar even zo uit te drukken :))

    t Is dus afwachten, en dat is best lastig als je weinig geduld hebt.

    Ik hoop dat het nog laat horen als je bezoekje positief is geweest. Geeft ook mij weer hoop.

    Groetjes, Sanneke

  • Nannoniem

    Hey Sanneke,

    Sinds gisteren merk ik met afvegen dat er wat licht roze slijm mee komt, dus ik vermoed dat de ongi nu toch op gang komt helaas. Maar ik had het inderdaad wel erg fijn gevonden om meteen weer zwanger te zijn. Nu zie en hoor je overal mensen zeggen dat ze zwanger zijn, dat doet soms wel even pijn.

    Gelukkig is het bij mij helemaal via de natuurlijk weg verlopen. Ik was 9 weken zwanger toen ik begon te vloeien, geen krampen helemaal niets gehad. Toch laten controleren voor de zekerheid, want het had ook een gesprongen bloedvaatje kunnen zijn. Maar helaas het was een miskraam. De controle vond ik het pijnlijkst van alles, daar heb ik echt 4 dagen last van gehad.

    Het vruchtje is 3 dagen na de controle afgekomen. Toen nog ongeveer 5 dagen doorgevloeid.

    En eerlijk gezegd ik ben heel blij dat het lichaam hier voor gekozen heeft. Het geeft mij namelijk troost door te denken dat het lichaam hier zelf voor gekozen heeft, dat het kindje niet goed in aanleg was. Wij hadden ook voor de keuze kunnen staan nu om het al dan niet af te breken en dat zou ik vreselijk vinden… en die kans is bij ons vrij groot aanwezig.

    Maar goed mocht de ongi nu toch doorzetten, gaan we er komende maand weer helemaal voor. En aangezien we dan op vakantie zijn, zou dat helemaal mooi uitkomen, haha.

    Ik hoop ook voor jou dat jullie snel weer een positieve test hebben. Mocht je verder eens een luisterend oor nodig hebben, kun je me ook altijd een pb-tje sturen voor mijn mailadres.

    Heel veel klus-succes en mijn duimen draaien voor je!

    Groetjes en digi-knuffel Kat

  • patty4life

    Hallo Sanneke,

    Ja het was positief!!! Ik ben 7 weken en 5 dagen zwanger en het hartje klopt krachtig…we hadden dit helemaal niet verwacht en waren alleen maar bezig met wanneer zou ik weer voor curretage moeten…

    Bij ons was 3 keer dus wel scheepsrecht. Ik heb dus wel kinderaperine geslikt vanaf de positieve test, ondanks dat mijn gyn hier niet helemaal mee eens was.

    De resultaten van de ALIVE studie worden eind dit jaar gepubliceerd en daarin is onderzoek gedaan naar het gebruik van kinderasperine bij vrouwen met meerdere miskramen…

    Ik zou idd ook gewoon met ovulatietesten kijken hoor!! Bij mij ging het van 40 naar 36 en toen weer naar 32 dagen.

    Heel veel succes de aankomende tijd!! En idd de gyn zei ook elke keer tegen mij maar jullie dochter is het levende bewijs dat het wel kan. Ik kon hier altijd erg boos om worden, want tja daar zit je niet op te wachten na de miskramen….je wilt gewoon een goede zwangerschap net zo als jan en alleman om je heen die er blijkbaar geen moeite voor hoeven te doen…

    Heel veel Liefs,

    Angelique

  • sanneke30@hotmail.com

    Hoi Angelique,

    Wat super fijn voor je! Ik word er zelfs blij van. Na al dat gedoe nu iets super positiefs. Echt top!. Hopelijk blijft het allemaal goed gaan en krijg je volgend jaar een prachtig gezond kindje.

    Ik heb nog nooit van die aspirines gehoord. Hoop dat het bij mij bij een miskraam blijft en dat ik ook weer zwanger mag worden. Maar zo niet, dan ga ik me er eens in verdiepen.

    Ik wens je een hele goede zwangerschap toe en heel veel geuk!!

    Lieve groeten, Sanneke

  • sanneke30@hotmail.com

    Hoi Kat,

    Wat jammer dat je toch nog niet zwanger bent. Lastig is het inderdaad als iedereen om je heen wel zwanger lijkt te zijn. Ik ben dan wel heel blij voor mensen, maar voel me zelf altijd wel even verdrietig.

    Lekker dat je met vakantie gaat, wie weet wat daar van komt!!

    Het lijkt mij ook fijner als een miskraam volledig door je eigen lichaam wordt ‘bepaald’. Ik heb 1,5 week gewacht op die spontane miskraam, toen was het kindje al 2 weken dood. Maar ik bleef maar zwangerschapsklachten houden (heel misselijk oa) dus ik trok dat niet meer. Dus vandaar dat het bij mij anders is gegaan. Het kon ook zo maar nog weken blijven zitten, en die gedachte vond ik te zwaar. Dan kan je niet door.

    t Is wel fijn dat dit soort fora er zijn, kan je het tenminste een beetje delen met mensen die het snappen.

    Ik wens je een hele fijne vakantie met hopelijk een nog fijner gevolg! Succes en veel plezier ;)

    Groetjes, sanneke