Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rottigste opmerking over je miskraam

• Pebbles mv 2 boys

Hebben jullie ook van die rare opmerkingen gehad.

Mijn ergste waren:

- Gaan jullie nu nog steeds door voor een derde kindje? (nee nu we een miskraam hebben gehad is meteen de kinderwens weg, wie verzint er zo'n vraag)

- Wij hebben deze zwangerschap aangekondigd op onze huwelijksdag. Heel speciaal want onze ring is speciaal ontworpen. Voor elke kindje zit er een diamant in mijn ring. Er zitten dus drie steentjes in. Nu kreeg ik de opmerking dat ik anders toch eentje maar afplak, nu ik een miskraam heb gehad.

Verder alleen maar lieve reacties, wat was jullie ergste opmerking.

Gr. Daan

• shirley

hoi daan

mijn ergste opmerking was van mijn schoonzus we hadden het op een verjaardag over kinderen met de hele familie en zij is 22 weken zwanger en had net gehoord dat ze een zoontje zouden krijgen, dus iemand zei nu nog een 9 te gaan en je hebt een elftal omdat ze al een zoontje hebben en toen zei ze heel bod nou jullie zijn nu aan de beurt voor een volgende tegen mijn man en mij terwijl wij nog steeds de miskraam aan het verwerken zijn en dat wist ze, kwaaier kan je me dan niet krijgen het kwam echt zo over alsof we geen tweede willen (hij of zij was juist heel erg gewenst), wij hebben er ook niet voor gekozen om een miskraam te krijgen net zoals niemand dat wil en zij vind het maar zo van zelf sprekend en snapt ook echt niet de pijn die je er van kan hebben. voor de rest was iedereen erg lief en hebben me erg gesteund in de moeilijke tijd.

dus ik snap wat je bedoelt somige mensen zijn gewoon bod en denken niet na voor ze wat zeggen.

groetjes shirley

• calimenero mv Ingmar (6-4-06) + 2-11-

de opmerking: ach ja…maar je hebt nu toch een gezonde zoon?!

En dat op een toon, zo van wat zeur je nou dat je daarvoor twee miskramen hebt gehad. Je hebt nu toch wel een zoon, dus niet meer zeuren…(grrrrrr)

Sorry, maar ik kan nu eenmaal niet vergeten dat het daarvoor twee keer is misgegaan……….

• Pebbles mv 2 boys

sommige mensen begrijpen het echt niet. En dat terwijl ik juist nu ik het heb meegemaakt heel veel mensen in mijn omgeving hoor dat het heel vaak voorkomt. De een na de ander zegt ooh dat heb ik ook gehad.

• Deb

Mijn schoonmoeder,die vond het nodig om te vertellen dat zij wel 8 miskramen heeft gehad en dat het bij haar allemaal veel erger was.Ik was tenslotte nog maar kort zwanger en zij was telkens veel verder in der zwangerschap.

Zo onderweg naar huis heb ik alleen maar zitten brullen, en wordt nu opnieuw kwaad

• claudia mv kyra ,kyana en ?

ja sommige mesen hebben echt geen gevoel denk ik soms.dat je niet altijd het juiste kan zeggen is 1 ding wat logisch is maar als je niet weet wat je moet zeggen zeg dan niks.zo zei mijn schoon moeder tegen mij tja je kunt er wel over blijven zeuren maar daar krijg je het toch niet mee terug.ik heb haar eens aan gekeken en ben meteen naar huis gegaan zonder verder wat te zeggen.

• Laura mv Gido & 8-11-2007

Ik vond de cliche's zo pijnlijk om te horen toen;

- Je bent gelukkig nog jong (ja, wat heeft dat met het verdriet van een mk te maken!!)

- Gelukkig ging het in het begin van de zwangerschap mis (met 3 maanden) ipv bij een volgroeid kindje..

- Was het een ongelukje?? (na 2 jaar zwanger proberen te worden en een mk achter de rug te hebben!!)

- Jammer dat jullie niet eerst getrouwd zijn (1e reactie van mijn moeder na het horen van mijn mk)

- Een kindje met het syndroom van Down had je toch niet willen krijgen (dat bepaal ik zelf wel!)

- Bij een volgende zwangerschap ben je de mk wel vergeten (no way, dat bleek ook echt niet waar! Nu zwanger van tweede kindje maar mijn mk zit in mijn geheugen gegrift!)

• Pebbles mv 2 boys

Juist door de opmerkingen besef ik pas dat het toch meer met mij doet dan ik dacht.

Onze ouders hebben tijdens de bruiloft ook een fotolijst gekregen. Daarin zat een foto van mij met de moederes tijdens het passen van de jurk, een foto van de ouders samen, een foto van onze jongens en een foto van zwangerschapstest. Nu zei mijn schoonmoeder vandaag we zouden wel graag nog een foto van de jongens willen dan halen we de zwanger eruit want dat is toch niet meer toepassing. Ik moet zeggen dat het mij best raakte. Ik dacht kan je niet even wachten tot ik weer zwanger ben? Die test komt echt nog wel een keer en dan wil ik mijn nieuwe wonder in diet lijst

• Touche

heb helaas nog wat varianten…..:

- het zal wel gekomen zijn doordat jullie verschillende bloedgroepen hebben ( O-positief en O- negatief, toen ik daarop antwoordde dat de gynaecoloog mij verzekerde dat dat niet de oorzaak zou zijn kwam de vraag: hoe komt het dan wel ?

- je moet er gewoon heel nuchter mee omgaan, dat hebben wij ook gedaan, da's het beste

- komt het doordat je bent blijven hardlopen en paardrijden ?

- oh, ik heb het ook gehad, waarom denk je dat er zo'n groot leeftijdsverschil tussen onze dochters is ?

• bBagheera

helpie, er staat me nog heel wat te wachten blijkbaar…….

is het bij jullie ook zo dat je het van de ene persoon wel kunt hebben en van de ander niet?