Is al een oud draadje maar toch…
Schoonmoeder:
Vraagt niet hoe het met me gaat, maar zegt tegen iedereen waar ik bij ben het is mis bij haar.
Daarna biedt ze me dus wijn, bier, tiamaria enz aan en kijkt stom als ik boos wordt en niks aanneem. (haar verjaardag)
Toen ik belde om te zeggen dat het hartje gestopt was":
"Het is de natuur, je was nog pril zwanger.
“Je hebt al een gezonde zoon en een dochter en meer soorten zijn er niet”
“Het was toch niet gepland, dus is het beter zo” (ik was sinds 3 mnd aan de pil, maar het kindje was zo welkom)
“Je hebt van beiden soorten een en voor een derde gaan is dan vragen om problemen”
“Beter nu dan dadelijk een mongool te hebben”
“Wanneer gaat Leon zich laten sterilliseren?”
Verder wordt ik door vrienden en mijn familie heel goed opgevangen.
Mijn schoonzus zei ook hoe lang of kort je zwanger bent het is gewoon zwaar @!#$.
(ze verloor een 2ling met 24 wkn zwangerschap en daarna een mk met 7 wkn net als ik)
Ook moeders op school (dochter had na de goede echo verteld) die me sterkte wensen en vertelden te weten wat je doormaakt uit eigen ervaring. Is gewoon schrikken hoeveel dames het meemaken.
Toen mijn schoonzus eerst haar 2ling verloor en waar ik veel verdriet om had (heb ze ook nog mogen zien) en daarna met 7 weken wat ik echt rot voor haar vond, besef ik nu pas goed hoeveel pijn een mk bij 7 weken kan zijn….en schaam me dan gewoon voor het feit dat ik toen minder steunend aanwezig was.
Heb nooit verwacht dat zo pril zoveel verdriet kan geven…..
kus crooltje