dag saskia,
ik las je verhaal en besloot in te loggen.
allereerst wens ik je aale sterkte toe….
afgelopen februari ben ik na 15 weken zwangerschap ook bevallen van een piepklein meisje. ze was nog maar net overleden. ik herken me in je verhaal.het is zo ontzettend om mee te maken.
bij ons ging het opeens in de avond mis, heftige pijn, ik dacht nog: een groeispurt van de baarmoeder of zo. maar 's nachts braken de vliezen en verloor ik vruchtwater en begonnen pittige weeën. we zijn in het ziekenhuis bevallen, 4 uur weeën, 15 minuten persen, alles erop en eraan. en helaas ook nog naar de OK omdat de placenta niet loskwam.
we zijn enorm goed begeleid. het ziekenhuis gaf ons alle ruimte, we hebben onze dochter gezien, we kregen een geboortekaartje met haar voetafdrukjes en datum en tijdstip van bevallen. we hebben haar meegekregen naar huis, in een soort kistje en in doekjes wat ze daar speciaal voor op de afdeling hadden. samen met mijn man hebben we onze dochter een naam gegeven en begraven. ook de verkoskundigen waren erg goed met begeleiden. nacontroles thuis, bellen wanneer we behoefte hadden, en na drie maanden een kaartje van hen, met “sterkte” en zo erop. na een maand of 5 had ik het idee dat ik er weer een beetje “was”. wel moet ik nog steeds af en toe huilen en blijfthet verdrietig.
wat ons geholpen heeft, is de goede en zorgvuldige begeleiding, het geboortekaartje, een naam geven en haar ook zo noemen als je bij echte dierbaren bent. ook hebben we een boek gemaakt, met alle echo foto's, alle kaarten nadien etc. blijf praten, blijf het kindje noemen, geef het een plaats in je gezin. en gun jezelf tijd, om te rouwen.
helaas hebben wij 4 weken geleden opnieuw een kindje verloren. dit keer na 9 weken zwangerschap. en opnieuw ontzettend onderste boven.
veel sterkte iedereen!