Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zwanger en bloedverlies

• kee

Ik open maar even een nieuwe bericht.

Na een blije zondag na de positieve zwangerschapstest volgde gister een rotdag omdat ik 's morgens een paar drupjes bloed verloor op de wc. Ik dacht dat het fout gegaan was en baalde erg. Maar er gebeurde verder niets die dag, elke keer op de wc kijk je ernaar. Ik voelde me later op de dag ook prima dus het zakte wat af. De hoop kwam weer wat terug. Bij het naar bedgaan zag ik een vleugje bloed op het inlegkruisje en vanmorgen bij het plassen was er ook weer iets bloedverlies. Het was erg weinig, het wcpapiertje was eerder een beetje rose dan rood.

pfff… de vorige keer dat ik zwanger was was ik moe en ziekig. Nu voelde ik me topfit. Ik hoopte echt op een heerlijke eerste tijd zodat ik het ook voor anderen lang verborgen kon houden. Als het wel fout moet gaan laat het dan nu gelijk maar fout gaan en niet later. Dat ik weer een curretage nodig heb. Moeilijk moeilijk moeilijk.. Ik heb de hoop niet helemaal opgegeven hoor maar ik voel me niet zwanger. Het is net of er niks aan de hand is. Gelukkig maar, kan ik in ieder geval verder mijn ding doen. Ik ga op mijn vrije dag nog wel een test doen en als die goed positief is dan bel ik mijn verloskundige wel om even te overleggen. Ik weet dat zij nu toch nog niks kan.

liefs Kee

• sonja

zoooo herkenbaar, het zou mijn verhaal kunnen zijn! he verdorie kee, het moet nu goedgaan hoor…nou we zitten beide wat in hetzelfde schuitje, al zit ik al bijna tot de eerste echo…

sterkte, ik hoop niet dat het doorzet, ik heb zelf gelezen dat als je ongesteldheidspijntjes bij het bloedverlies hebt, dat er dan 50% kans is dat het doorzet naar een miskraam, dan moet het bloedverlies binnen een paar uur tot een paar dagen verergeren..

nou sterkte meis, denk aan je!

lfs

• kee

Ik ben weer thuis, had geen zin meer om te werken.Ik heb echt een ongesteldheidsgevoel in mijn buik. Het bloedverlies is iets erger maar nog lang niet zoals een ongesteldheid. Ik heb mijn verloskundige gebeld. Ik krijg 20 feb een echo. Óf om te controleren of deze waarschijnlijke miskraam goed gegaan is en er geen weefsel is achtergebleven óf om te checken dat ik niet nog steeds zwanger ben tegen die tijd. De verloskundige laat het ook nog even in het midden. Ze vertelde dat door de curretage van november de eerste twee menstruaties wat anders kunnen verlopen. Ik ben maar één keer ongesteld geweest in de tussentijd. Door de curretage is toch je buikvlies wat geirriteerd en is de boel goed schoongemaakt. Dit bloedverlies zou volgens haar niet perce een miskraam hoeven te betekenen maar nog een reactie op… (alles wat er met je baarmoeder gebeurd is de afgelopen tijd) Nou ja, het voelt als ongesteldheid dus kruip nu lekker met een kruikje op de bank met een dvdtje. Ik kan me er bij neerleggen als het een menstruatie is, dan gaan wij er in februari gewoon opnieuw voor. Ik voel me toch niet zwanger. Ben blij dat ik de verloskundige gebeld heb, daar kan je toch je verhaal kwijt en zij kan toch dingen vertellen die je niet op internet vind.

Ik hou jullie op de hoogte!

liefs Kee

• sonja

hai kee,

goed dat je “lekker” even voor jezelf kiest, het is nu dus afwahten he? fijn dat de verloskundige even oor voor je had, bij mij (ik heb vorige week ook gebeld) kreeg ik niets anders te horen dan wat vervelend voor je maar we kunnen nog niets doen, zou pas met 8 weken daar terecht kunnen voor echo….

maar al met al….. je hebt er niks aan, ondertussen is het gewoon afwachten. ik ga voor je duimen. op zich is het wel zo dat ook jij nu veel vruchtbaarder bent denk ik want het is nu snel raak.

maar goh, je wilt het zo graag, ben zo blij met een positieve test en dan heb je dit ;s

sterkte meis…

ga voor je duimen en hoop dat alles goed is….

nu aftellen tot 20 februari, hoop dt het tot zo lang rustig blijft

dikke kus

• sonja

hoe gaat het nu kee? vandaag nog lekker thuis geweest?

• kee

Nee hoor, ik ben gewoon te werk geweest. Ik voel me verder prima op dinsdag na. Maandag had ik een paar drupjes bloedverlies, dinsdag had ik een echt ongesteldheidsgevoel en meer bloedverlies, woensdag geen buikpijn maar wel flink bloedverlies (bijna als een ongesteldheid en ook wat stolsels) en vandaag ook geen buikpijn en het bloedverlies wordt wat minder. Ik heb normaal ook nooit zoveel last van mijn ongesteldheid dus dit doet mij denken aan een menstruatie. Ik hoop dat het bloedverlies snel stopt zodat ik weer verder kan. Ik weet niet of er mensen zijn met andere ervaringen maar met zoveel bloedverlies moet het toch gewoon een miskraam zijn.Toch?! Verdere zwangerschapstekenen zijn er niet.De echo blijft gewoon staan maar dat is ook ter controle van eventueel achterblijvend weefsel. Ik zit te twijfelen of ik nog een test zal halen maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in omdat ik weet dat hij nog positief zou kunnen aangeven maar anderzijds geeft een negatieve test wel aan dat mijn lijf weer op orde is.

Jeetje, ik had niet gedacht dat ik zo snel weer zwanger zou zijn na mijn eerdere ervaring. Ik heb daarom wel de hoop opnieuw snel zwanger te zijn. Om de dag /om de twee dagen vrijen werpt dus wel zijn vruchten af.

Sonja, met jou alles goed? Welke datum heb je de echo? Ik hoop dat alles goed is. Voel je je erg zwanger? Blijf je wel hier af en toe kijken? Vind het leuk om op de hoogte te blijven van je zwangerschap en hoop je snel te kunnen vertellen dat ik ook wéér zwanger ben.

liefs Kee

• sonja

lieve kee,

moet zeggen dat ik me erg verbonden voel met jou, we hadden rond dezelfde tijd miskraam en zaten/zitten nu ook wat in hetzeflde schuitje qua zwanger worden. nou zal je wel denken, zij heeft makkelijk praten, ze is weer zwanger!! maar zo voel ik me nog echt niet hoor. morgen een echo, en die echo voelt als een zwangerschapstest, ben ik zwanger of niet…. pas als de echo positief is dan hoop ik blij te zijn, ook al weet ik dat je dan naar de kritieke drie maanden moet, en van de drie maanden naar de 20 weken echo, en van de 20 weken naar de 26 weken levensvatbaar….

maar ik ben net als jij blij zo snel weer zwanger te mogen zijn, tenminste, we lijken supervruchtbaar…zowel jij en ik bij tweede menstruatie weer. meissie houd moet, vind het heel erg voor je dat je vruchtje ook deze keer niet goed gepakt heeft…

heb je ook veel verdriet?

ik laat morgen weten hoe de echo is geweest.

liefs…

• kee

Ik voel me kl*te, voel me een mislukkeling. Hoe kan ik nou nog onbezorgt door het leven gaan. Vroeger was ik vrolijk en niks was te gek. En nu… geen lachen meer aan met mij. Al die meiden en vriendinnen die zwanger worden en gewoon zwanger blijven. Ik had nu al 5 maanden zwanger kunnen zijn, ik had nu al 5 weken zwanger kunnen zijn. En wéér loopt het uit op niks. Ik ben zo teleurgesteld in mijn lichaam. Ik kan niet vrolijk naar een verjaardag waar of jonge ouders zitten of zwangere vriendinnen. Ik doe het niet en ik kan het niet. Ik wou dat ik weer even tien jaar terug kon in de tijd. Wat had ik toen een leuk leven. Lekker stappen en studeren. Nog een heel leven voor me en alles kwam altijd goed. Niet dat er nooit iets naars gebeurde maar op een of andere manier komt het altijd weer goed bij mij. Ik begin nu toch wel lichtelijk te twijfelen of ik ooit wel een hele zwangerschap kan uitdragen. De hele dag ben ik ermee bezig. Nu het bloeden bijna gestopt is kan ik weer verder. Weer 35 dagen wachten tot ik op zijn vroegst weer eens zwanger zou kunnen zijn… Ik leef gezond heb dat altijd wel gedaan. Wat kan ik nog meer doen. Waarom is het me niet gegunt. Het is zo pijnlijk als ik via mijn werk mensen spreek die binnen 3 maanden zwanger zijn geworden en 9 maanden later gewoon een gezond kind in hun armen hebben. Dan gaat er door mijn hoofd:'waarom heb ik dat niet?'

Zo, dat ben ik even kwijt.

Sonja, ik denk aan je. Ik hoop dat alles goed is.

liefs Kee

• Bianca

Hoi Kee,

wat vind ik het erg dat je je nu zo voelt, ik weet hoe het is om de weken de maanden en dagen dat je zwanger had kunnen zijn niet uit je hoofd kan zetten, laat staan de dagen rondom je uitgerekende datum.

Na mijn miskraam vorig jaar voelde ik me ook zo als jij dat nu doet, ellendig, verdietig, boos en onzeker.De vrienden om mij heen durfden dan ook niet te zeggen dat ze zwanger waren en vertelden het dus niet, om mij te ontlasten, maar het is nog veel erger dat je het via via hoort, want voelde me dan ook weer meteen buitengesloten. Ik kon geen blijdschap tonen, waarom zij wel en ik niet, ik ging ook niet ergens heen waar inderdaad allemaal zwangeren rondliepen, behalve vorig jaar, mijn bezoek aan de trouwbeurs in utrecht deze viel gelijk met de 9 maanden beurs en dat was echt balen, wist ik dus niet, had meteen geen zin meer en ben weer de hele dag verdrietig geweest. Nu, bijna een jaar later, heb ik dat gevoel niet meer en kan ik oprecht blij voor mensen zijn en hoop maar dat het voor ons ook zo snel mogelijk zo ver mag zijn.

Lieve Kee, ik hoop dat het je gauw weer wat beter gaat en niemand kan je vertellen hoe je alles moeten verwerken, dat voel je zelf aan, dus huil of lach wanneer jij dat wil, want ook zo verwerk je een hele hoop.

Groetjes,

Bianca

• Anne

Beste Kee,

Een aantal malen hebben wij met elkaar hier op het forum gesproken. Ik kan me jouw gevoelens zo ontzettend goed voorstellen en dat je er de hele dag mee bezig bent. Kijk alsjeblieft wel goed uit dat je niet doorslaat! Dit is POSITIEF bedoelt! Als je er zo mee bezig bent wordt het een echte obsessie.

Ik zal je kort aangeven in welke omstandigheden ik nu zit: Dinsdagochtend is mijn zusje verongelukt. Wat een gruwelijke klap!!! Ik kan het je niet zeggen hoe je dat verlamt! Wat is een miskraam dan opeens in een ander licht te zien. Na een miskraam kun je weer gaan hopen maar hierbij is het definitief voorbij!

Laat jou zoiets niet nodig zijn om je miskraam los te gaan laten….. Dat is eigenlijk wat ik je wilde zeggen: probeer het te parkeren!

En natuurlijk hoop ik voor je dat je snel een goede zwangerschap gaat krijgen. Er is HOOP! Snap je?

Lieve groetjes,

Anne