Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hartje klopt

  • sonja

    hallo allemaal,

    pfieuw het hartje klopt, en is was zo blij, we moesten een uur wachten omdat er een spoedgeval tussenkwam, ik had hetn iet meer, was ervan overtuigd dat het toch niet goed was,

    en wat bleek…gelukkig alles mooi op zeven weken en het hartje klopte luid en duidelijk. begon daar in die stoel spontaan te huilen van geluk…

    ik = blij

    beetje dubbel nu, kee ik heb je berichtje gelezen maar reageer later even, moet nu echt weg (werken) leef in ieder geval met je mee maar hoop dat je gevoel van mislukkeling kan loslaten, het is je zeker gegund, het heeft nu twee keer gepakt….

    meis.. ik reageer later nog even,

    lfs son

  • Anne

    Ha die Sonja,

    Van harte joh! kBegrijp je emotie! Nu hopen dat het goed blijft gaan. Ik heb ook eerst een hartje zien kloppen……Nou ja, ´k bespaar je het maar……kZal voor je duimen meis!!

    groetjes Anne

  • kee

    hoi sonja,

    ben blij dat de echo goed was.Ik had ook niet echt verwacht dat het niet goed zou zijn. had je bericht al eerder gelezen maar omdat ik flink ziek was (ben) had ik niet eerder de puf om te reageren. Voel je je al lekker zwanger of zijn er nog steeds weinig kwaaltjes? Geniet ervan meid! Op naar de 12 weken echo.

    Ik heb de knop alweer om kunnen draaien. We gaan er deze maand wéér voor. De verloskundige heeft aangegeven dat wij een onderzoek mogen laten doen omdat ik twee keer vlak achter elkaar een miskraam heb gehad. Wij willen het liever nog één keer proberen. We weten nu wat we kunnen doen om de kans te vergroten. Vrijen om de 2 a 3 dagen. Voorheen deden we het wel vaker en dan kan toch het aantal zaadcellen een stuk minder zijn. We hebben er weer zin in. Het zal nog een week of 2 duren voordat ik mijn eisprong zal hebben. Heb nu nog 39 graden koorts dus temperaturen zit er nog niet in.

    liefs Kee

  • sonja

    lieve kee,

    kan me voorstellen dat je eerst nog zo wilt proberen, voordat je het weet zit je “in de molen” en wordt het een obsessie. inderdaad te vaak vrijen is misschien wel leuk maar niet goed, en niet zozeer het aantal zaadcellen maar volgens mij gaat het om de kwaliteit van de zaadcellen die pas weer op peil is na een dag.

    nou ja hoe dan ook, misschien was het net “te laat”of zo, weet jij veel, en hoeft er niets mis te zijn met jullie (oei wat klinkt dat cliche….) maar ik meen het wel, het leek op nippertje raak of niet raak, had je waarschijnlijk geen test gedaan dan had je misschien gedacht dat je “gewoon” een paar dagen te laat ongesteld was, ik schrijf alles maar tussen aanhalingstekens want het is niet gewoon, of nou ja je begrijpt me hopelijk wel,

    ik ben ontzettend moe, maar klaag niet, ben allang blij dat ik weer zover ben, schaam me er enerzijds een beetje voor om dat op dit forum te zeggen. aan de andere kant vind ik ook wel dat het mag omdat ik als geen ander weet wat het is om een miskraam door te maken en nog steeds bang beng dat het wel weer op een miskraam zou kunnen uitdraaien..

    ik ga voor je duimen, hoop dat je het ietsje los kan laten, je eigen leventje, zo mooi dat was, kan blijven leven….

    big hug

  • kee

    Ik ben zo blij voor je Sonja, echt waar. Je mag best zeggen dat je kwaaltjes hebt hoor, hoort al allemaal bij.

    Ik zat zojuist toch te denken om maar wel dat onderzoek te doen. Aan de ene kant was onze eerste reactie een beetje van ‘moet dat nu al?’ maar als ik er nu verder bij nadenk dan zal het me wel rust geven. Ik denk dat ik door deze twee miskramen wel banger ben geworden voor de volgende zwangerschap. Ik denk dat als ik weer een positieve test in mijn handen direct de angst voor een volgende miskraam toeslaat gezien de voorgeschiedenis. Ze bieden het niet voor niets aan na twee miskramen. Ik zal het er vanavond met mijn vriend nog eens over hebben. Ik heb gister eens zitten lezen op internet bij ‘herhaaldelijke miskramen’ en las wat interessante dingen. Zo kan er bij sommige vrouwen problemen zijn bij de innesteling wat ‘makkelijk’ te verhelpen is door zodra je zwanger bent te injecteren met één of ander medicijn. In een andere situatie bleek dat de chromosoomdeling van de man niet goed verliep waardoor het steeds fout ging. Dat is ‘verholpen’ door IVF. Ik sta toch wel open voor onderzoek.

    Ik zit nog steeds ziek thuis, te hoesten, te snotteren en met koorts. Heb de griep goed te pakken…

    liefs Kee

  • kee

    Nog even een berichtje van mij..

    De verloskundige belde net om te horen hoe het gaat en of het bloeden al gestopt is. Ik vertelde dat het bloeden al gestopt is en dat ik nu gevoelige tepels heb (geen grotere borsten hoor). Ze wil dat ik vrijdag een zwangerschapstest doe, deze moet negatief zijn als het inderdaad een zeer vroege miskraam is geweest. Ze vroeg of ik zeker wist of ik een miskraam had gehad. Tsja, hoe moet ik dat weten? De vorige keer ben ik gecurreteerd en had ik weinig bloedverlies daarvoor. Ik vind dat ik veel bloed heb verloren met één dag een flink ongesteldheidsgevoel.Ik heb in totaal drie dagen redelijk veel bloed verloren en de dag ervoor en erna licht bloedverlies. Te vergelijken met een menstruatie maar zeker niet erger. Ik was nog maar twee dagen overtijd dus verwachte ook niet verschrikkelijke zwaar bloedverlies. Heb ik stolsels verloren of klonters?? Eh… ik zag wel van die dikkere rode slierten als ik ging plassen. Ik zei dat ik dat toch niet echt zelf kon beoordelen. Ik dacht dat het ongesteldheid was. Concluderend.. er bestaat blijkbaar toch een miniscule kans dat ik wel nog zwanger ben (ga er niet vanuit hoor) en ik moet vrijdag een nieuwe test doen. Al had ik ze in huis gehad had ik het allang gedaan maar ik moet ze eerst weer kopen. Hou jullie op de hoogte maar verwacht maar niets. Ik was juist weer blij dat het bloeden gestopt was dus dat het vrijen weer kon beginnen.

    Liefs Kee

  • sonja

    o jee dat is goed nieuws, nou ja goed nieuws, er is nog hoop dus…. ik had wel hele grote stolsels toen hoor, echt klonters die er uit floepten, nou ja klinkt wat onsmakelijk natuurlijk….

    ik ken trouwens ook iemand die dacht een menstruatie te hebben maar bleek ook nog zwanger te zijn, maar goed die was al 11 weken ver….je hoort ook mensen die pas weten zwanger te zijn als ze moeten bevallen en toch hun menstruaties hebben gehad.

    alles dus mogelijk, nouspannend, maar nog wel wat hoop dus. jeetje begint mij nuook te kriebelen…

    trouwens, wat je zei van dat onderzoek, daar is ook wat van te zeggen…laat je me snel weten als er ontwikkelingen zijn?

    leef met je mee, duim voor je en hoop voor je

    liefs

  • kee

    thanks. Ik ga er echt niet vanuit hoor maar laten we inderdaad maar zeker weten dat het een miskraam was. Ik heb echt geen klonters gezien maar ja, ik was pas 4 weken en 2 dagen, wat verwacht je dan. Dan stelt het toch nog bijna niks voor?! Op het moment dat zo'n verloskundige vraagt: ‘weet je wel zeker dat het een miskraam was?’ dan schiet je haast in de verdediging. Het was zoveel bloed, wat moet het anders zijn? Maar zekerheid is wel prettig dus zal deze dagen een test aanschaffen.

    liefs Kee

  • sonja

    ik wacht vol spanning af

    x

  • sonja

    hai kee, heb je nog een test gedaan? was wel even benieuwd….