Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

medisch circuit in

  • kee

    Hoi allemaal,

    Na bijna anderhalf jaar proberen zwanger te worden en twee miskramen (één met 5 weken en één met 11 weken met een curretage) hebben wij besloten naar de gynaecoloog te gaan. Ik kan het niet meer handelen. Het verpest mijn hele leven. Iedereen is zwanger om me heen of heeft al kinderen. Afgelopen week was écht de druppel. Ik was zo verdrietig, ik voelde me zo onmachtig. Ik was degene met de grote kinderwens en ondertussen word ik aan alle kanten ingehaald. Na mijn vorige miskraam, anderhalve maand terug, heeft de verloskundige mij het nummer van de gynaecoloog gegeven. Toen hadden we er nog niet zoveel behoefte aan maar nu, na wéér ongesteld geworden te zijn, kan ik het emotioneel niet meer aan. Ik ben het écht zat.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik verwachten in het ziekenhuis? Bloedonderzoek? Spermaonderzoek?

    liefs Kee

  • joan

    Hey Kee,

    Vervelend voor je (nou zeg maar ronduit k*t natuurlijk). Frustrerend als je bij anderen ziet dta het allemaal zóóó makkelijk gaat.. Gelukkig hoor je vaak dat het met een beetje hulp vaak wel lukt.

    Ik weet er eigenlijk het fijne niet helemaal van maar ik heb vroeger bij de afdeling andrologie gewerkt. Dat is de afdeling voor sperma-onderzoek in het ziekenhuis. Volgens mij wordt er eerst namelijk naar de man gekeken omdat dit (relatief) makkelijk te onderzoeken is. Dat houdt in dat de man een afspraak maakt bij de afdeling en een beetje sperma geeft. Wat de vrouw voor een eerste testen krijgt weet ik dus niet.

    Maar laat ik wel even voor de duidelijkheid zeggen dta ik natuurlijk niet weet of dat overal zo gaat en waarschijnlijk zal je eerst gewoon een gesprek hebben met de gynaecoloog waarin ze (of hij?) je alles uit legt. Geen stress dus van te voren, je bent niet de eerste of de enige. En als je het niet duidelijk genoeg vindt, wat ze zegt, moet je het gewoon vragen. Voor haar (hem) is het hun werk en weten er dus veel van maar het is jouw lichaam dus jij moet ook goed begrijpen wat er gaat gebeuren.

    Heel veel succes en maak je niet te druk erover; je moet het gewoon even afwachten. Sterkte!

    groetjes, joan

  • sonja

    lieve kee,

    he wat rot voor je dat je nu weer ongesteld bent geworden, wel fijn dat je nu klaar bent voor onderzoek. ik hoop dat het je verder zal brengen, vergeet alleen 1 ding niet, je bent vruchtbaar…..

    leef met je mee (k)

    sterkte meis…

    liefs son

  • Anne

    Hoi Kee,

    Wat naar dat je zo in een dip zit. Ik kan je best goed volgen dat je enorm teleurgesteld bent. En inderdaad voor je idee loopt het bij iedereen om je heen als een trein. Of dat natuurlijk ook werkelijk zo is……?

    Verder wil ik de bemoediging van Sonja onderstrepen: JE BENT VRUCHTBAAR!!!!

    Hou je daar ook aan vast. Eens kan jij lekker met een dikke buik lopen. Het zal heus niet altijd mis gaan.

    Hè, ik wil je eigenlijk gewoon even bemoedigen. Maar ja, voel ook wel dat ik (en jullie natuurlijk ook) machteloos sta. Je kunt leven nu eenmaal niet door laten gaan als het gaat stoppen……dat is nu precies het verdriet.

    Zelf zit ik ook maar te hopen dat het weer raak zal zijn. En ik weet heel goed wat het is als je weeeeer ongesteld wordt. Hhhhhhhh. Alleen al die spanning naar die dag toe of het nu misschien toch weer gaat uitblijven.

    Hé, kop op hoor!!!

    Ik hoop voor jullie dat je er wat aan zult hebben door naar een gyn te gaan.

    Sterkte!

    Groetjes Anne

  • kee

    Hoi Anne,

    bedankt voor je lieve berichtje. De menstruatie is weer voorbij en ik voel me ondertussen weer wat beter. Ik denk dat de emoties (hormonaal) voor en tijdens de menstruatie het ergst zijn en dat het verdriet dan dubbel zo groot is. Vanmorgen lag ik even wakker in bed, het zonnetje scheen al naar binnen en toen bedacht ik me hoe sterk een mens toch weer kan zijn. Ik had zo'n gevoel van: we gaan er weer voor deze maand, we zien het weer positief in, met het mooie weer lekker sporten buiten etc etc. Ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt. het is een prettig gevoel dat we over een maand een afspraak hebben bij een goede gynaecloog. Eerst even lekker twee weken naar de zon, misschien komen we wel zwanger terug. Ik ga er lekker van genieten en ga er even geen rekening mee houden, lekker wijntje, roseetje of biertje erbij als wij genieten van het mooie weer aldaar. Ik blijf genieten van kleine kinderen, de moeite heb ik denk ik vooral met zwangere vrouwen en vooral diegene die nét zwanger zijn. Gister was ik bij een vriendin en zij pikte haar zoontje van bijna 1 uit bed, hij zag mij en wilde gelijk bij mij in de armen. Daar genoot ik zo van, dat gaf me echt een gevoel dat ik absoluut geschikt ben om moeder te worden en dat ik heel veel liefde te geven heb. Het zijn de kleine dingen die een groot gevoel te weeg kunnen brengen.

    Ons klussen is weer begonnen… we doen het rustig aan. Maximaal drie keer in de week en twee keer is ook goed. gelukkig hebben we er beide geen moeite mee dat we soms juist wél moeten vrijen en soms juist niet.

    Hoe staat het met jou anne? Waar zit jij in je cyclus?

    liefs Kee

  • Anne

    Goed joh, de dingen om je heen blijven bekijken!

    Ik herken helemaal dat je je rond je menstruatie de moed sneller laat zakken. Ik moet zelf binnen een paar dagen ongesteld worden (hopelijk niet!!!!!!). Het stomme is dat je af en toe denkt dat het misschien wel eens raak kan zijn en nu heb ik weer heel erg het gevoel dat ik weer ongesteld ga worden. En dan komt weer flink dat depri gevoel op je af. Bleh!!!!!

    En lekker veel zwangeren om je heen……..leuk voor ze…….. maar ja, ik wil ook zo graag! We hebben echt genoeg gevreeen dus daar kan het niet aan liggen. Maar dat was vorige maand ook zo. Toen wist ik precies wanneer m'n eisprong kwam…..maar helaas geen samensmelting.

    Pffff, gelukkig gaan we de zomer in. Veel naar buiten en daar van genieten. Dat geeft wel energie. En ik moet eerlijk zeggen dat ik me enorm in m'n werk kan verstoppen. Maar hoelang ga ik dat volhouden? We siene wel…….

    Hé, geniet van je vakantie!! Goed voornemen om even nergens rekening mee te houden. Als ik weer ongesteld wordt, ga ik ook weer flink aan de port hoor. Effe een avondje doorzakken, ha, ha.

    Groetjes Anne

  • kee

    Hoi Anne,

    Ben je al iets wijzer? Al ongesteld geworden? Was even benieuwd omdat je vier dagen terug zei dat je nog een paar dagen moest.

    gr Kee

  • Anne

    Hoi Kee,

    Nee hoor, hhhhhhh, helaas weer ongesteld. Het gekke is dat als ik terugreken dat we echt op de goeie momenten hebben gevreeen. Hoe kan het dan eigenlijk niet raak zijn? Ze zwemmen zeker de verkeerde kant (ik type het lachend maar eigenlijk voel ik me er erg verdrietig er om) kHeb even een dag nodig om de teleurstelling weer te plaatsen en om vervolgens maar weer te denken: oké, misschien volgende maand……

    En natuurlijk belde een schoonzusje weer met het leuke bericht weer zwanger te zijn. Het lijkt wel of de halve wereld zwanger is en degenen die er op wachten niet dus.

    Maar ja, vertel jij nog hoe het bij de gyn was?

    Ik zal aan je denken!

    Groetjes Anne

  • kee

    Jammer dat je weer ongesteld bent. Dat is altijd balen ja. En dan moet je weer heeeeeel lang wachten tot je weer een eisprong hebt en weer zwanger kan worden. Je staat weer aan het begin. Uit ervaring weet ik (en jij waarschijnlijk ook) dat het verdriet meestal met een paar dagen of een weekje weer minder wordt en dat er weer geklust moet worden want de eisprong komt er aan. Ik heb 9 maanden moeten wachten voordat ik voor de eerste keer zwanger was. Wij hebben zo vaak gevreeen, echt om de dag of dag na dag. Het was toen ook niet voor te stellen dat er nooit eens goede zaadjes bij het eitje kwamen. Maar missschien is er wel iets anders aan de hand. Ik ga er vanuit dat er niets is of hooguit iets kleins, ik ga zeker niet uit van een groot probleem bij ons. Ik ben nu in 7 maanden twee keer zwanger geweest waarvan drie maanden zwanger dus op zich kán het wel. Nog één week en dan lekker op vakantie. Als we terugkomen dan gaan we naar de gyn. Dat is half april dus dat duurt nog even. tuurlijk laat ik dan weten hoe het gegaan is.

    succes met de volgende ronde!

    liefs Kee

  • Truus + ?

    Hoi Anne,

    Ik wil hier wel even op reageren. Ik heb een dochter van 6 en ben bijna anderhalf jaar geleden bevallen na een zwangerschap van 17 weken. Daarna lukte het ons ook niet om zwanger te worden terwijl we elke keer een ovulatietest gebruikte. Ik ben ook naar de gyn doorverwezen en daar hebben ze allerlei testen gedaan. Waar ze dan naar kijken is bv je baarmoederslijmvlies, bloed ed. “Klussen” in de juiste periode is helaas geen garantie om zwanger te kunnen raken. Alle “omstandigheden” in je lijf moeten ook goed zijn.

    Inmiddels ben ik weer 10 weken zwanger (het is ons toch gelukt zonder hulp van het ziekenhuis).

    Ik wens je heel veel sterkte en succes!