Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zwangerschap na miskraam????

  • Anna

    Hallo, op 24 maart een miskraam gehad (nr. 3) helaas, we hebben het sindsdien maar 1x gedaan en ik zulke gevoelige borsten en nog niet ongesteld, dus een testje gedaan…en de digitale test zei ZWANGER….maar ja is dat nog HCG hormoon van de vorige zwangerschap of is het gelijk weer raak?? Echt heel verwarrend…in de gebruiksaanwijzing niks te lezen hierover….dus het internet op en ja dan vind je dat er tot 9 weken na de miskraam nog HCG verhoging kan zijn maar ook dat bij korte zwangerschap, bij mij nog geen 6 weken, het HCG snel weg is dus dat geeft dan weer hoop…

    Ik weet het niet meer hoor…rare situatie…

    Afijn, heeft iemand hier ervaring mee?

    Groetjes, Anna.

  • kee

    Lieve Anna,

    Ik hoop dat het een zwangerschap betekent maar weet inderdaad ook dat het HCG eerst uit je lijf moet. Ik weet niet hoe lang dat duurt. Ik ben bang dat je even moet afwachten en kijken wat er gebeurd. Komen er klachten (borsten, moe en misselijk) of volgt een menstruatie.. Nu kwamen mijn klachten pas bij precies 6 weken zwangerschap dus dat is lastig. Ik merkte wel direct hardere tepels, veel dromen en meer afscheiding en meer moeite om uit bed te komen. Ik duim voor je!

    Afwachten en misschien om de paar dagen een testje doen. Weet dat er zullen zijn die dat niet slim vinden maar weet uit ervaring dat als je zwanger wilt worden je zwanger wilt worden en dan kan je niet ‘even’ twee weken wachten. Ik zou in jou geval een paar testen halen en misschien om de 5 dagen een testje doen. Succes!

    Ik heb het al vaker geschreven, doordat ik ben gaan temperaturen zag ik wanneer ik mijn eisprong had gehad en wist dan zeker dat ik 14 dagen mijn menstruatie kon verwachten. Ook na een miskraam, zodra de temp omhoog gaat hoef je nog maar twee weken te wachten voordat je weet dat je eventueel overtijd bent. Ik vind het een aanrader en vond het weinig moeite.

    liefs Kee

  • Anna

    Hoi Kee,

    Ja, dat temperaturen heb ik ook vaak gedaan en dan is het gelijk raak. Maar zoals ik het nu bereken moet het dan wel een lucky shot geweest zijn, want 2 weken na de miskraam was ik daar nog niet mee begonnen. En ja, alles wat je beschrijft heb ik, dromen, moe, zéér gevoelige tepels, dus ik weet het gewoon zeker.

    Maar ik ben er nu wel nuchter onder hoor, eerst maar eens een paar weken verder zijn…tot die tijd is het toch afwachten. Ik heb wel zo'n digitale test gehaald die de weken aangeeft…voor wat het waard is …maar ach net wat jij zegt, als je zwanger wilt worden/zijn is alles geoorloofd, realistisch of niet. Kortom, morgenochtend doe ik die test dan ook maar, eens kijken wat daar uitkomt…manlief ligt al te slapen en ondanks alle tegenslagen, doen we dit soort dingen nog steeds samen…het blijft bijzonder… Nou met jou alles goed?

  • Anna

    sorry kee….ik zag dat je een heel bericht geplaatst hebt…ik zie dat alles goed gaat, mooi !!! En ja….op een gegeven moment zijn de andere sites ook leuk hè…..dat is een goed teken !!!

    groetjes, Anna

  • Deb trotse mama van Danique

    Tot hoe lang HCG in je urine blijft weet ik niet.

    Ik heb juli 2007 een miskraam gehad en 4 weken later werd ik niet ongi, dus getest en ZWANGER.

    Nu heb ik hier een dochtertje van bijna 14 maanden.

    Ik hoop voor je dat het bij jullie ook zo zal zijn.

  • Anna

    Hoi deb,

    Nou ik hoop het ook, heb zo'n nieuwe test gehaald en die geeft ook het aantal weken aan, daarop stond 2-3 weken en dan ben je dus 4-5 weken zwanger, dat zou ook kloppen met mijn berekening. Dus we gaan er maar vanuit. Ik heb verder ook alle verschijnselen dus ik twijfel inmiddels ook niet meer. Ik tel wel de dagen hoor…na 3 miskramen hoop je wel dat het een keertje goed mag gaan. Een verhaal zoals dat van jou geeft altijd weer moed dat het dus ook na een miskraam goed gaat. Ik heb toevallig ook wel vaak gelezen dat vrouwen direct na een miskraam weer zwanger zijn maar omdat bij de vorige 2 miskramen de cyclus zo traag op gang kwam had ik er nu geen rekening mee gehouden. Groetjes, Anna.

  • moppie

    Ook ik heb 2 miskramen gehad en na de laatste miskraam had ik 4 weken daarna weer een positieve test in handen. Mijn dochtertje is nu 10 weken oud.

    Hoop voor je dat nu alles goed gaat en wens je een goede en vooral gelukkige zwangerschapstijd toe.

  • kee

    Hoi Anna,

    Spannend meid! Ik hoop het echt voor je, het ziet er dus goed uit tot nu toe. En dat na één keer vrijen??? Ha ha, het kan genoeg zijn. Je verdiend het na zoveel verdriet! Ik duim voor je!

    Ik ben nu 8 weken en alles ziet er goed uit. Met 9,5 week de volgende echo en dan gaan we het de familie vertellen. Alleen die moeheid… pfff. Nou ja, nog een maandje doorzetten en dan hoop ik dat de kwaaltjes minder worden. Maar genieten doen we ervan hoor, ondanks de misselijkheid en moeheid. Dit keer gaat het goed en ik ga er van genieten, nu is het onze beurt!

    Liefs Kee

  • Deb trotse mama van Danique

    gefeliciteerd!!Je verdient het.

    Heb je al een vk gebelt, hopelijk kun je snel terecht.

  • Anna

    Dit zijn de leuke berichten…nu ruim 6 weken en het gaat nog prima… maandag de VK bellen, eerder heb ik niet gedaan, het ging vaak met 6 weken fout vandaar.. dus nu ben ik maandag 7 weken dus dan wil ik graag weten of er een hartje is….

    Super om te lezen dat het bij jou toen ook goed ging.