Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ook nieuw hier op de site!!!!!!!!!

• J.

Hallo dames,

Ik ben helaas ook nieuw hier op de site.

In juli jl. hebben wij een miskraam gehad. Ik zou op dat moment 9 weken moeten zijn, maar het vruchtje was niet groter dan 8 weken.

Heb ik het ziekenhuis gelegen om het via medicijnen te laten verwijderen, In het begin kon ik er wel goed mee omgaan. Maar nu wordt het me echt allemaal teveel.

Ik ben er nu weer zo mee bezig, maar ik probeer het dagelijks van me af te zetten. Verder probeer ik er veel over te praten, maar mensen die het niet zelf meegemaakt hebben ,weten niet eens waarover ze praten. Ze zeggen ik begrijp je verdriet, nee dat begrijpen ze niet. Ze zeggen ook, wees blij dat je nog zwanger kunt raken, ook dat is een opmerking waar ik niet op zat en nu nog niet zit te wachten. Na anderhalf jaar bezig te zijn geweest, was het in mei eindelijk zover… Wij waren zwanger. Maar in Juli kregen wij het vervelende nieuws te horen!!!!!!!!!!!

Nu zijn we inmiddels alweer een kleine 3 maanden verder, en ben nog steeds niet zwanger. Vorige week dinsdag wel weer een hormoonspuit gehad, om de ei sprong op te wekken, waardoor ik 2 oktober dus vruchtbaar was. Nu is het nog maar afwachten. Volgende week woensdag mag ik gaan testen.

Zo nu heb ik mijn verhaal een beetje aan jullie kunnen vertellen, en ik hoop dat er meiden zijn die hier met mij over kunnen en willen praten. Zodat ik het toch een beetje kwijt kan bij andere die dit meegemaakt hebben.

Ik hoop dan ook echt dat er meiden zijn, die met mij willen mailen.

liefs J.

• bianca

Hoi J,

Ik heb in aug met 11weken zwangerschap een miskraam gehad en weet dus wel een beetje wat je voelt.

Mensen die dit niet hebben meegemaakt kunnen harden opmerkingen maken.

Je bent nog jong, je was pas 11 weken(als of dat niks voorsteld), het zal wel niet goed geweest zijn, je bent vast snel weer zwanger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!\

Sommige mensen denken echt niet na.

Ik ben gecurreteert en zins dien 1x ongi geweest, ik moet over 10 dagen weer dus we hopen maar weer dat het gelukt is. Duim duim duim………

Vriendin van mij is vandaag bevallen, vind het echt geweldig maar toch doet het een beetje pijn.

Zou volgende week 20 weken zijn en dat hadden we geweten wat het zou worden.

Voelde vandaag af en toe hele lichte krampjes, dat had ik ook aan het begin van m'n vorige zwangerschap.

Ik durf ook niet te veel te hopen want dan is de tereurstelling weer zo groot.

Nou ik hoop voor je dat je woensdag een positive test hebt.

Heel veel sterkte.

Liefs Bianca.

• J.

hallo Bianca,

Inderdaad mensen kunnen echt harde opmerkingen maken.

En achteraf voel ik me super schuldig… maar goed een ding weet ik heel erg zeker. Wij kunnen er niets aan doen. Het heeft gewoon zo moeten zijn, maar waarom wij???

Bij mij is het met behulp van medicijnen afgekomen. Daarna niet meer ongie geweest, omdat ik geen eitjes meer had. In September zaten er weer eitjes, waarvan er 1 groot genoeg was. Dus nu maar weer hopen. Gister een test gedaan, maar goed dat is nog veel te vroeg. De HCG-waarde is nu nog zo minimaal, dat het bijna niet te testen is. Ik moet van de gyn. nog zeker een week wachten. Dus woensdag doe ik er nog maar een. Of ik moet voor die tijd ongie worden.

Ja maandag kwamen mijn zwager en schoonzus vertellen dat zij nu 6 weken in verwachting zijn, ik ben echt ontzettend blij voor ze, maar ik ben wel erg voorzichtig. Normaal ben ik iemand die gelijk een cadeautje gaat kopen, maar ten eerste ik heb geen zin om nu op zoek te gaan voor een cadeau voor een baby en ik ben gewoon voorzichtig. Want ik weet als geen ander hoe het is, om alle spullentjes op te ruimen.

Ik zal ook voor je duimen…………………… je hoort woensdag wel of het positief of negatief is. Ik vind het echt super dat ik deze gevoelens met jou kan delen, want er is niemand in mijn omgeving die mij begrijpt.

liefs

• shirley

hoi J.

wij kwamen na 12 weken er achter dat ik alleen een leeg vruchtzakje van 6 weken had maar wel alle simtonen van een zwangerschap had dus mijn lichaam bleef veranderen terwijl ik eigenlijk niet meer zwanger was, daardoor hebben ze toen met spoed een operatie uitgevoerd, het heeft bij mij twee maanden geduurd voor ik weer voor het eerst ongi was geworden en nu ben ik alweer 4 maanden verder vanaf het moment dat ik te horen kreeg dat het verkeerd was gegaan, mijn schoonsus was op dat moment een maand verder dan ik en elke keer als ik haar zie met de groeiende buik doet het toch pijn zij is met kerst uitgerekend. ik hoop echt dat wij ook snel weer zwanger zijn, wij hebben al een kindje van 4 en half en voor zij er was heb ik heel veel problemen gehad om zwanger te worden, maar we zouden zograag nog een broetje of zusje erbij willen. de meeste snapen echt niet dat je zoveel verdriet en pijn hiervan kan hebben en zeggen steeds beter nu dan over een paar maanden,

ik hoop in ieder geval voor jou dat je deze keer een positiefe test hebt en dat je over 9 maanden een mooi kindje in je armen mag houden.

liefs shirley

• bianca

He J,

Zo te lezen zit je al aardig in de medischemolen.

Zal ook niet makkelijk voor je zijn als je al zo moeilijk zwanger raakt en dan ben je na anderhalf jaar eindelijk zwanger gaat het mis.

Ik had de massel dat ik na 2 maanden al zwanger was dus hoop nu weer op z'n wonder.

Ik had ook wel verwacht dat het verdriet onderhand wel een stuk minder geweest zal zijn, maar het blijft heel moeilijk.

En de rest van de wereld draait gewoon door terwijl ik al 8 weken stil sta.

Mensen snappen niet dat ik nog altijd verdrietig over ben en als ik er over begin kijken ze je aan van “kom op zeg het leven gaat door,jullie gaan toch gewoon een nieuwe maken”

Gelukkig heb ik een geweldige vriend die me in alles steunt en veel heel veel naar me luisterd.

Ik hoop voor je dat je woensdag goed nieuws hebt.

Liefs Bianca.

• J.

Hoi Bianca,

Ja wij zitten al een kleine jaar in de medische molen. Iedere week is het wel een keer ziekenhuis in, en ziekenhuis uit. Ik heb ook al zoveel verschillende gyn. aan mijn zij gehad, dat ik er niet meer warm of koud van wordt. Mijn man is er telkens wel bij hoor, dus dat scheelt ook al een hoop. En wat denk je als ik op controle moet, omm de groei van de eitjes in de gaten te houden, dn ga ik soms wel 2 of 3 keer per week. En nu krijg je dan ook nog een klap in je gezicht, omdat mijn schoonzusje nu zwanger is. Telkens als ik haar zie, voel ik me best wel jaloers. Ze is ook nog maar 7 weken, dus ik ben heel erg voorzichtig ermee. Maar dat neemt natuurlijk niet weg, dat ik ontzettend blij voor ze ben, en dat ik hoop dat bij hun alles goed gaat. Alleen dat van ons, had het eerste kleinkind moeten worden en nu wordt dat die van hun. Soms voel ik me heel erg machteloos, vooral de woensdag, dan ben ik altijd vrij, en dan vaak zit ik die dag alleen maar te piekeren. Ben jij nu wel in verwachting???

liefs mij

• bianca

Hoi J,

Ik ben op dit moment (zover ik weet) niet zwanger.

Volgende week hoop ik op een positieve test.

En heb jij al getest, of wacht je tot morgen?

Ik lig al een paar nachten te dromen hoe het nou echt zou zijn om zo'n klein babytje van jezelf in je handen te hebben.

Dat met je schoonzus is heel vervelend ik heb zelf 2 mensen in m'n omgeving die bijna precies gelijk met mij lopen. (nu dus 20 wk)

Je gunt het ze heel erg, het is wel heel moeilijk om hun verhalen te horen en dan zelf te denken dat je er ook zo bij had kunnen lopen.

Sterkte morgen zal voor je duimen.

Liefs Bianca.

• J.

Hoi Hoi,

Ben ik weer.

Nee ik heb gister al een test gedaan. Kon echt niet meer wachten. maar helaas niets te zien.

Al moet ik je wel zeggen ben nu al 2 dagen overtijd. Misschien was de test te vroeg?? Ze zeggen ook dat je de test het beste kunt doen indien je minimaal een week over tijd bent. Dan heb je de meeste kans op een positieve uitslag. Wij wachten nu maar met spanning af, of ik nog wel ongie wordt deze week. En dan zaterdag maar weer testen. Zo niet, dan moet ik gelijk weer terug naar het ziekenhuis.

Ik heb het idee, dat mijn hele lichaam van slag af is, na zo'n miskraam. Ben nog niet een keer vanuit mezelf ongie geworden en de eerste maand had ik ook geen eitjes op de eierstokken.

Ja ik denk ook wel eens vaak hoe het is, om er een van jezelf te hebben??

En dat nieuws van mijn schoonzus heeft echt ingeslagen als een bom. Maar nu mailt ze me ook de hele tijd, dat ze naar de verloskundige moet enzo. Ja sorry hoor, zit er even niet op te wachten.

Mag ik vragen hoe oud jij bent? Ik ben vorige week 27 geworden en mijn man is 29.

liefs

• bianca

He,

Wat goed nieuws zeg dat je 2 dagen overtijd bent.

Bij mij gaf de test de vorige keer ook pas na 10 dagen overtijd te zijn aan dat ik zwanger was.

Het is lekker tactisch van je schoonzus, neem aan dat ze weet van je miskraam.

Ik word over weken 24 het zou dus wel een heel leuk verjaardags kado zijn als ik zwanger ben.

Mijn vriend is 24.

Het is voor mij een beetje moeilijk uit te rekenen wanneer ik ongie moet worden.

Voor mijn zwangerschap was ik zins ik gestopt was met de pil 2x ongi geworden beide keren zat daar 30 dagen tussen, heel regelmatig dus.

Toen kreeg ik met 11wk een termijn echo waarop te zien was dat ons kindje niet meer leefde, en ben ik 2 dagen later gecurreteert.

Na 5 weken werd ik voor het eerst weer ongi, dat is morgen 4 weken geleden.

Op het vroegs zou ik dus vrijdag ongi kunnen worden en op het laatst volgende week woensdag.

Moet maar afwachten wat er gaat gebeuren, net als jij.

Het fijne hier aan is wel dat je weet dat je niet de enige bent, en dat je ook veel verhalen leest van meiden die na hun miskraam nu weer zwanger zijn.

Soms kunnen die positieve verhalen me weer een beetje vrolijk maken.

Liefs Bianca.

• J.

Hoi Hoi,

Ben nu nog niet ongie.

En toen ik gister mijn BH uittrok, had ik voor het eerst weer enorm last van mijn borsten. En ook als ik erop ging liggen deed het enorm pijn. Dus wie weet, is dit wel een voorteken. Ik test vandaag niet meer. Vrijdag ben ik ook weer lekker vrij, en als ik dan nog niet ongie ben, dan wel weer.

Ja overal staat ook, dat zo'n test het beste resultaat geeft als je minimaal een week overtijd bent, maar goed, ik kan echt niet wachten tot ik weer een positieve test vast kan houden (maar dat zul jij ook wel hebben). Nou ik ben vorig jaar april gestopt met de pil. En ik ben pas in Juni voor het eerst ongie geworden, daarna.

En dan weer om de vijf weken, dan om de zeven. Bij mij is het echt heel erg onregelmatig. Dus ik weet ook nooit vanaf wanneer ik moet tellen, vandaar dat wij in het ziekenhuis lopen, en ze daar de groei van mijn eitjes nauwkeurig in de gaten houden. Zijn ze groot genoeg, boven de 18 mm, dan krijg ik een spuit om de eisprong op te wekken en ben ik 24 uur later vruchtbaar. En zo is het de eerste keer ook gelukt. Leeftijd maakt niet uit, maar was gewoon een beetje nieuwsgierig met wie ik nou mail. Want ik vind het super fijn, dat ik mijn gevoelens met iemand kan delen, die zelf ook weet wat het is. Want voor ons gevoel hebben wij niet een vruchtje verloren maar een kindje!!!!!!! En nu achteraf lees je steeds meer op internet. Zo wist ik ook niet, dat wij het vruchtje mee naar huis hadden mogen nemen, om het ergens te laten begraven!!!! Als ik dat had geweten, had ik het absoluut gedaan., Dan heb je nog iets om naar terug te gaan. Nu alleen maar een echo en een knuffel. Iedere avond een kaarsje branden. Ik hoop ook echt voor jou, dat je een leuk verjaardags kado krijgt, zo niet meid, mijn man zegt altijd, laat je hoofd niet hangen, ooit komt het wel goed. Maar goed, dat zijn de woorden, waarop ik ook niet altijd zit te wachten. Als de test negatief is, ben ik echt wel heel erg teleurgesteld.

liefs mij